باید در مقابل تداوم یورش جمهوری اسلامی به فعالین کارگری ایستاد!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
February 01, 2019

باید در مقابل تداوم یورش جمهوری اسلامی به فعالین کارگری ایستاد!

بنا به اخبار منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران،  دو نفر از فعالین این نهاد به اسامی جعفرعظیم ‌زاده و  پروین محمدی،روز ۹ بهمن ۱۳۹٧  توسط مامورین جمهوری اسلامی دستگیر و روانه زندان شده اند.

 جمهوری اسلامی به منظور سرکوب و عقب نشینی کردن به کل جامعه بر این واقعیت واقف است که اول باید طبقه کارگر و فعالین آنرا سرکوب و تحت فشار قرار بدهد. کارگرانی که پیام آور آزادی اند و صدای حق خواهی کل جامعه  را دارند نمایندگی میکنند. از اینرو هر جامعه ی، از جمله جامعه ایران، چنانچه بخواهد به آزادی، برابری، رفاه، امنیت و رهائی از نکبت جمهوری اسلامی دست پیدا کند، پیشرط این مهم همراه شدن و حمایت قاطع و مستمر از طبقه کارگر و فعالین آن جنبش است!

 این بازداشتها در ادامه جنایاتی است که علیه کارگران هفت تپه و فولاد و فعالین آنها صورت گرفت. اقدامات حساب شده ضد کارگری و ضد آزادیخواهانه ی جمهوری اسلامی است تا بتواند به اهداف پلید خود نائل گردد. بقای این نظام از راه سرکوب و به گرسنگی کشاندن همین طبقه ممکن میگردد. به علاوه، هم اکنون فصل تعیین حداقل دستمزد سال ٩٨  کارگران است، و با زندانی کردن رهبران و فعالین کارگری مستقل و غیر دولتی در صدد سرکوب آن حداقل صدا و اعتراضی نیزهستند که جمهوری اسلامی هر سال با تدارک یورشهای جنایتکارانه ای در این فصل، با چنین اقداماتی راه برای  تحمیل دستمزد بردگی مورد نظر خود را بدون مقاومت و اعتراض جدی طبقه کارگر و زحمتکش هموار نمایند. این ماه (بهمن ماه) نیز، گویا دوره نشان دادن" قدرت میلیونی خیابانی" پوچ و متکی به فریب و نیرویی سرکوب و خیل مزدوران و مفت خورانش هست تا بتواند ریژه "سالگرد انقلاب اسلامی"، در واقع سالگرد به خون کشاندن انقلاب ٥٧ را، به عنوان "قدرت" و "حمایت توده ای از نظامش" به خورد مدیای نوکر و مردم عقب مانده و مستاصل بدهند. نمایشی که حتی برای بخشی از خود آن نظام یک رویداد مضحک و فریبکارانه ی بیش نیست!.
سرکوب و بازداشت گسترده فعالین در سالگرد این واقعه یاد آور جنایت این نظام ضد کارگری در اوایل انقلاب ٥٧ و سرکوب خونین کارگران نفت و دیگر نقاط کشور نیز هست. وزیرکار "ملی گرا"ی خمینی در آندوره،  که بعدا خودشان سلاخیش کردند، در خطاب به کارگران معترض گفته بود: آن کارگری که به من  بگوید "تو"! باید حقمان را بدهید،  از از.. تا ....هنوز متولد نشده است".

این نوع تعرضات را، که ناشی از ترس و وحشت رژیم اسلامی از طبقه کارگر میباشد، باید ازجانب جامعه و طبقه کارگر پاسخ شایسته بگیرد. به میدان آمدن شهروندان و صف آزادیخواهان در دفاع از فعالین بازداشت شده و پای فشاری بر آزادی بدون قید و شرط آنها وظیفه هر کسی است که برای خلاصی از فقر، گرسنگی، بی حقوقی، نابرابری،  سرکوب و رهایی از چنگ نظام ضد انسانی ٤٠ ساله جمهوری اسلامی تلاش میکند. حزب سوسیالیست انقلابی ایران، ضمن محکوم کردن بازداشت جعفر عظیم زاده و پروین محمدی، طبقه کارگر ایران، همه شهروندان آزادیخواه کشور، و تشکلها و احزاب سیاسی را به تشدید مبارزه برای آزادی این دو فعال و همه دستگیر شدگان فرامیخواند.

زنده باد اتحاد طبقاتی برای آزادی هم طبقه ی هایمان!
زنده باد سوسیالیسم!
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
 Iransocialist2017@gmail.com
۱١ بهمن ۹۷ـ ۳١ ژانویه ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com