اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان / تهیه و تنظیم: عزیزه لطفی

اخبار
February 20, 2019

اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

۱ اسفند ۹۷ / ۲۰ ژانویه ۲۰۱۹

 

 

تهیه و تنظیم: عزیزه لطفی

 

مهاباد:کشتن دختر ۱۸ ساله توسط یک پاسدار که پدر دختر بوده 

روز گذشتە اخباری منتشر شدە بود کە یک دختر ١٨ سالە خودکشی کردە است کە با پیگیریها معلوم شد توسط پدرش و بە بهانە داشتن یک رابطە دوستی بە قتل رسیدە است.

یک منبع مطلع در اینبارە گفت پدر لیدا با نام ”رضا“ پس از آنکە از رابطە دختر ١٨ سالەاش با یک پسر جوان مطلع می شود، ساعت ٨:٣٠ دقیقە صبح در منزل با اسلحە تەپر وی را بقتل رساندە است رضا احمد زادە ، عضو سپاه پاسداران می باشد.

 

فراخوان به رها سازی حیوانات و پرندگان در طبیعت

نازار حق پرست در فراخوانی از مردم استان‌های مناطق زاگروس می‌خواهد که هر حیوان یا پرنده‌ای را که نزد خویش نگهداری می‌کنند، در دامان طبیعت رها نمایند.

نازار حق پرست همسر شریف باجور در فراخوانی به مناسبت ششمین ماه جان‌باختن شریف باجور و امید کهنه‌پوشی از عموم مردم استان‌های منطقه زاگروس می‌خواهد که هر کسی حیوان یا پرندەای وحشی نزد خویش به هر عنوانی نگهداری می‌کند با در نظر گرفتن شرایط سلامت جسمی در روز جمعە سوم اسفند در دامان طبیعت رهاسازی کند.

 اودر این فراخوان اعلام کرده است که  غمخوار جنگل‌های زاگروس "امید کهنە‌پوشی" و "شریف باجور" و پنجشنبەهای_مهربانی‌اش، از شما مردم عزیز استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، فارس، ایلام، کرمانشاه، همدان، کوردستان، خوزستان، هرمزگان، آذربایجان‌غربی، لرستان و اصفهان تقاضا می‌کنیم هر کسی حیوان یا پرندەای وحشی (مشخصا سنجاب و عقاب) نزد خویش به هر عنوانی نگهداری می‌کند با در نظر گرفتن شرایط سلامت جسمی در روز جمعە سوم اسفند در دامان طبیعت رهاسازی کند و با این کار دین خود را به عزیزان در آتش سوخته و همچنین جغرافیا و سرزمین خویش ادا کنیم.

وی در این فراخوان افزوده است: باشد که با چنین حرکتی آغازی باشیم برای دوستی با طبیعت و وطن خویش و خود را مسئول بدانیم در عصری که تخریب محیط زیست در دنیا بیداد می‌کند. 

نازار حق پرست در پایان این فراخوان عنوان کرده است: همچنین در روز مذکور به مناسبت ششمین ماه از جان باختن دوستانمان بعدازظهر همان روز بر مزار شان حاضر می‌شویم و با تجدید پیمان حفاظت از محیط زیست، یادشان را گرامی می‌داریم. مردم عزیز هر کسی می‌تواند با فرستادن فیلم رهاسازی حیوانات (در حد یک دقیقە با ذکر نام روستا یا شهر خود) به پیج در اشتراک‌گذاری و نهادینە کردن مهربانی‌هایمان کمک کنیم.

 

بازداشت مادر اسماعیل بخشی

مادر اسماعیل بخشی بازداشت شد و در اثر وخامت احوال به بیمارستان منتقل شد- کارگر هفت تپه، حمایت حمایت! روز یکشنبه، ٢٨ بهمن هنگامی که خانواده اسماعیل بخشی برای پیگیری وضعیت نامعلوم و آزاردهنده اسماعیل به دادستانی شوش مراجعه میکنند با بی احترامی و پاسخ های نامشخض مواجه میشوند و هنگامی که با احترام و پیگیری، خواهان مشخص شدن وضعیت اسماعیل هستند با دستور دادستان مامورین به اعضای این خانواده حمله ور شده و مادر اسماعیل بخشی را دستگیر میکنند. متاسفانه در اثر این حمله وحشیانه، مادر اسماعیل بخشی از حال میرود و شرایط جسمی او به نحوی وخیم میشود که بلافاصله او را به مرکز درمانی منتقل کرده اند. هنوز خبر تکمیلی از وضعیت جسمی این مادر زجر دیده و اینکه الان در چه وضعیت و مکانی است منتشر نشده است. مقامات قضائی و امنیتی که برای سرکوب کارگران هفت تپه به هر اقدام وحشیانه ای دست میزنند، با آزار و اذیت خانواده بخشی و همینطور خانواده سپیده قلیان، خشونت و اذیت را به نهایت درجه علیه آنها اعمال میکنند.همکاران! کارگران هفت تپه ! مدت بازداشت موقت یک ماهه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان تمام شده است. دادستانی شوش و اطلاعات شوش و اهواز برای انتقام از کارگران هفت تپه، اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را گروگان گرفته اند و آنها را در سلول های انفرادی تحت فشار قرار داده اند تا علیه خود اعتراف و اقرار کذب کنند و همینطور در بیرون از زندان هم بدترین رفتارهای وحشیانه را با اعضای خانواده آنها انجام میدهند. 

مدت بازداشت این دو عزیز تمام شده و ما کارگران هفت تپه اعلام میکنیم که در صورت آزاد نکردن اسماعیل و همینطور خانم سپیده قلیان، به زودی و به روش خودمان و با تجمع و اعتراض، در مقابل این اقدامات مقامات قضایی علیه نماینده خودمان و خانواده او، اقدام خواهیم کرد.

 

درخواست مرخصی استعلاجی نرگس محمدی در انتظار تایید دادستان تهران

محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نرگس محمدی از ارسال درخواست مرخصی موکلش به دادستان خبر داد و گفت، که این درخواست پیشتر به رئیس زندان اوین ارائه شده بود و الآن در انتظار تایید دادستان است. وی همچنین از خودداری دادیار ناظر بر زندان اوین از پذیرش این درخواست و عدم پاسخگویی سرپرست دادسرای اوین در این باره خبر داد و گفت که با اینکه دکتر موکلم برای روز ۲۵ اسفند برای وی وقت معاینه تعیین کرده، رئیس بهداری زندان اوین گفته تا ۲۵ اسفند اعزامی صورت نخواهد گرفت. 

 

ایسکرا ۹۷۶


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com