اخبار اعتراضات کارگری ٢٩ بهمن ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
February 18, 2019

اخباروگزارشات کارگری29بهمن1397

- تجمع در مقابل دادگستری شوش ،در اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی ، نماینده کارگران و عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

- بازداشت خبرنگاریک رسانه استان قزوین بدلیل انعکاس خبرعدم پرداخت حقوق کارگران یک شرکت دولتی!

- دوشنبه بیست ونهم بهمن کارگران معترض آبادان راهی خیابان ها شدند:

1- تجمعات اعتراضی کارکنان سازمان آتش نشانی شهرداری آبادان نسبت به عدم پرداخت حقوق مقابل فرمانداری،شهرداری ودفترامام جمعه

2- تجمع کارگران خدماتی و فضای سبزشهرداری آبادان در اعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق وحق بیمه

3- تجمع اعتراضی کارکنان مرکز بهداشت آبادان نسبت به کاهش 30درصدی پایه حقوق مقابل دانشکده علوم پزشکی آبادان

- تجمع کارکنان سهام عدالت سراسرکشوردراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت 48ماه مطالبات مقابل وزارت اقتصاد ودارایی برای دومین روزمتوالی

- دوخبر درباره تجمعات جوانان بیکار برای اشتغال:

1- تجمع دوباره فارغ‌التحصیلان حقوق بیکار برای اشتغال مقابل مجلس با شعار«وکالت، عدالت، حق مسلم ماست»

2- ادامه تجمعات اعتراضی دامنه دار نیروهای آموزش دیده شرکت نفت گچساران نسبت به بلاتکلیفی استخدامی

- کارکنان بازنشسته بنیاد شهید و امور ایثارگران کشورهم برای اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان راهی تهران شدند

- دومین روزازدورجدید تجمع اعتراضی کارگران بیمارستان خمینی کرج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

*تجمع در مقابل دادگستری شوش ،در اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی ، نماینده کارگران و عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

امروز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه، خانواده کارگر زندانی اسماعیل بخشی، همراه با جمعی از کارگران در مقابل دادگستری شوش ،دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن دست نوشت هایی مبنی بر آزادی اسماعیل بخشی ، به ادامه بازداشت و بی خبری از وضعیت اسماعیل بخشی دست به آعتراض زدند.

بر اساس گزار ش رسیده صادقی رئیس اداره اطلاعات شوش به مانند روز گذشته با مادر کارگر زندانی اسماعیل بخشی درگیر و این‌ مادر زحمتکش و رنج کشیده  را مورد تهدید قرار داد.

خانواده اسماعیل بخشی و جمعی از کارگران که امروز در مقابل  دادگستری شوش تجمع کرده بودند، خواستار آزادی فوری اسماعیل بخشی ، شده اند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ادامه بازداشت اسماعیل بخشی ، عضو سندیکای کارگران هفت تپه و‌نماینده کارگران‌ هفت تپه را شدیدا محکوم کرده و‌ خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این کارگر زندانی هستیم.

کارگر زندانی آزاد باید گردد!

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۹ بهمن ۱۳۹۷

*بازداشت خبرنگاریک رسانه استان قزوین بدلیل انعکاس خبرعدم پرداخت حقوق کارگران یک شرکت دولتی!

روزیکشنبه بیست وهشتم بهمن ماه، خبرنگاریک رسانه استان قزوین بدنبال انعکاس خبرعدم پرداخت حقوق کارگران یک شرکت دولتی وسپس شکایت مدیرانش بازداشت وپس از چندساعت با اخذ کفالت از سوی دادگاه بدوی آزاد شد تا حکم نهایی قاضی درباره اش صادرشود.

براساس گزارش رسانه ای شده،پایین بودن آستانه تحمل مدیران یکی از شرکت‌های دولتی استان قزوین موجب شد که انتقادات یک رسانه‌ را تحمل نکند و اقدام به طرح شکایت از این خبرنگار در دستگاه قضایی کند.

*دوشنبه بیست ونهم بهمن کارگران معترض آبادان راهی خیابان ها شدند:

1- تجمعات اعتراضی کارکنان سازمان آتش نشانی شهرداری آبادان نسبت به عدم پرداخت حقوق مقابل فرمانداری،شهرداری ودفترامام جمعه

روزدوشنبه بیست ونهم بهمن ماه،جمعی از کارکنان سازمان آتش نشانی شهرداری آبادان دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق دست به تجمع مقابل فرمانداری،شهرداری ودفترامام جمعه،زدند.

چند نفر ازآتش‌نشان تجمع کننده به نمایندگی از 125 نفرازهمکارانشان به خبرنگاران گفتند: آتش‌نشانان ایستگاه های پنجگانه آتش نشانی آبادان از مهرماه حقوق و دیگر مطالبات خود را دریافت نکرده اند.

آنان افزودند:کار سخت و پرخطر آتش‌نشانی، مشکلات بسیار دارد و تاخیر در پرداخت حقوق و مطالباتشان باعث شده تا آتش‌نشانان دلسرد شوند.

این ماموران آتش نشان معترض که برای تامین هزینه زندگی خانواده های خود با مشکل مواجه شده اند ادامه دادند:با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تورم دیگر توان کار کردن نداریم و اگر تعهد نسبت به مردم نبود ایستگاههای آتش نشانی را تعطیل می کردیم.

آنان افزودند: از مسئولان انتظار داریم با درک درست این موضوع نسبت به پرداخت حقوق و مطالبات معوقه کارکنان آتش نشانی اقدام کنند.

2- تجمع کارگران خدماتی و فضای سبزشهرداری آبادان در اعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق وحق بیمه

روزدوشنبه بیست ونهم بهمن ماه همزمان با تجمع آتش نشانان آبادان،جمعی از کارگران خدماتی و فضای سبزشهرداری آبادان در اعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق وحق بیمه شان،مقابل ساختمان شهرداری اجتماع کردند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،این کارگران گفتند:2تا3ماه حقوق وحق بیمه آنها پرداخت نشده است.

آنها افزودند: پس از هر بار تجمع اعتراضی، مسئولان شهری یک ماه از حقوقشان را آنهم به صورت پایه حقوق به حسابشان واریز می‌کنند.

3- تجمع اعتراضی کارکنان مرکز بهداشت آبادان نسبت به کاهش 30درصدی پایه حقوق مقابل دانشکده علوم پزشکی آبادان

روزدوشنبه بیست ونهم بهمن ماه،200 نفر از کارکنان مرکز بهداشت آبادان دراعتراض به کاهش 30درصدی پایه حقوقشان مقابل دانشکده علوم پزشکی آبادان تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگاری گفتند: 7 ماه است که 30 درصد از پایه حقوقشان کسر شده و مدیران قصد ندارد این کسری را پرداخت کنند.

*تجمع کارکنان سهام عدالت سراسرکشوردراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت 48ماه مطالبات مقابل وزارت اقتصاد ودارایی برای دومین روزمتوالی

روزدوشنبه بیست ونهم بهمن ماه برای دومین روز متوالی، کارکنان سهام عدالت سراسرکشوردراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت 48ماه مطالبات مقابل وزارت اقتصاد ودارایی،تجمع کردند.

تجمع کنندگان که ازحدود25استان راهی تهران شده اند در روز اول تجمع اعتراضیشان به رسانه ها گفتند:حدود 1500 نفر هستیم که پس از 12 سال فعالیت در دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست و در عین حال به دلیل پرداخت نشدن حدودا ۴۸ ماه از مطالبات مزدی‌مان، در وضعیت بد معیشتی قرار داریم.

آنها همچنین گفتند: متأسفانه در لایحه آزادسازی سهام عدالت که قرار است به‌زودی در صحن مجلس مطرح و برای تصویب به رای گذاشته شود در خصوص امنیت شغلی کارکنان سهام عدالت که بیش از 12 سال است در مجموعه شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی سابقه کار بیمه‌ای داشته و عمر مفید خود را در شرکت‌های مذکور سپری کرده‌اند، هیچ‌گونه توجهی به امنیت شغلی کارکنان سهام عدالت نشده است.

*دوخبر درباره تجمعات جوانان بیکار برای اشتغال:

1- تجمع دوباره فارغ‌التحصیلان حقوق بیکار برای اشتغال مقابل مجلس با شعار«وکالت، عدالت، حق مسلم ماست»

روزدوشنبه بیست ونهم بهمن ماه،جمعی از فارغ‌التحصیلان حقوق بیکاردوباره برای اشتغال مقابل مجلس تجمع کردند.

برپایه گزارشات رسانه ای شده،تجمع کنندگان خواستار وفای به عهد ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز نسبت به ظرفیت وکالت سال ۹۷ شدند.

تجمع کنندگان همچنین طی این تجمع با شعار «وکالت، عدالت، حق مسلم ماست»، عنوان کردند که قرار بود به جمعیت ۶۳۰۰ نفری وکلا، ۳۶۰۰ نفر در سال ۹۷ اضافه شود.

قابل یادآوری است که روزشنبه بیست وهفتم بهمن ماه،این فارغ‌التحصیلان حقوق دراعتراض به بیکاری وبرای اشتغال حین تجمع مقابل مجلس به رسانه ها گفتند: میزان ظرفیت قبول شدگان آزمون وکالت بسیار کم است، در حالی که ما سالانه فارغ التحصیلان زیادی در رشته حقوق داریم که در این آزمون شرکت می کنند.

آنها افزودند: اگر وکالت ظرفیت ندارد، چرا دانشگاه‌ها تا این اندازه دانشجوی حقوق می‌گیرند؟!

معترضین درادامه گفتند: ما خواهان افزایش ظرفیت قبولی آزمون وکالت هستیم.

این فارغ‌التحصیلان حقوق بیکار پیش از این نیز مقابل کانون وکلای مرکز تجمع کرده بودند.

2- ادامه تجمعات اعتراضی دامنه دار نیروهای آموزش دیده شرکت نفت گچساران نسبت به بلاتکلیفی استخدامی

جمعی از نیروهای آموزش دیده شرکت نفت گچساران دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامی برای چندمین بار دست به تجمع مقابل اداره کار وفرمانداری زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،این جوانان بیکارکه دو سال است به ساختمان شرکت نفت، اداره کار، فرمانداری و هرجایی که بتوانند حرفشان را بزنند رفت و آمد می کنند ولی با انکه به گفته خودشان بیش از 10 بار تجمع کرده اند هیچ جواب قانع کننده ای از سوی مسئولان نشنیده اند.

می گویند: دو سال به امید استخدام دوره رفتیم و الان هم دو سال است که پیگیریم ولی هیچ اتفاقی نیفتاد، شرکت نفت به هر نحوی که بود در این چندساله جذب نیرو داشت، چطور ما را استخدام نکردند. ما اعتراض کردیم، مسئولان، مسئول حراست گفتند ما جوابیه می دهیم ولی هیچ جوابیه ای هم ندادند. درخواست ما این است که بر اساس بخشنامه ای که (در زمان وزیر نفت قبلی) صادر شد استخدام شویم.

140نفر هستیم، سال 92 یک سری آموزشگاه ها راه انداختند تا نیروهای آموزشی شرکت نفت را استخدام کنند. ما به همین امید کار کردیم و درس خواندیم با وعده استخدام. وزیر که عوض شد منکر همه چیز شدند.

الان اداره کار رفتیم نماینده شرکت نفت در جلسه حضور پیدا نکرد، برای بار دهم یا بیشتر هست که جمع شده ایم، الان هم گفتند فرماندار جلسه دارد بروید شنبه بیایید.

*کارکنان بازنشسته بنیاد شهید و امور ایثارگران کشورهم برای اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان راهی تهران شدند

روزدوشنبه بیست ونهم بهمن ماه،جمعی از کارکنان بازنشسته بنیاد شهید و امور ایثارگران از شهرهای مختلف کشورعازم تهران شدند ودراعتراض به عدم پرداخت حق سنوات پایان خدمت و پاداش بازنشستگی مقابل ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران واقع در خیابان طالقانی تهران، تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،این گروه از بازنشستگان گفتند:با اینکه در سال ۱۳۹۶ بازنشسته شده‌اند، برخلاف وعده‌های داده‌شده از سوی مدیران، تاکنون هیچ مبلغی را به‌عنوان سنوات خدمت و پاداش بازنشستگی دریافت نکرده‌اند. این درحالی‌است که به‌دلیل تورم افسارگسیخته که این روزها در جامعه شاهد آن هستیم در زیر فشار شدید اقتصادی به‌سرمی‌برند.

*دومین روزازدورجدید تجمع اعتراضی کارگران بیمارستان خمینی کرج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روزدوشنبه بیست ونهم بهمن ماه برای دومین روزمتوالی، کارگران بیمارستان خمینی کرج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی در محوطه این واحد درمانی تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،حدود500 نفر دراین بیمارستان فوق تخصصی مشغول بکارند وماه ها مطالباتشان پرداخت نشده است وآینده شغلییشان باتوجه به دلیل حجم بالای بدهی‌های بیمارستان  و نیمه تعطیل شدنش از اواسط سال1396، درهاله ای ازابهام قراردارد.

این بیمارستان که مالکانش بنیاد شهید، سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز و استانداری هستند،حدود100  میلیارد تومان به کارکنان، پزشکان، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف و...بدهکاراست.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com