اخبار اعتراضات کارگری ٢٨ بهمن ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
February 17, 2019

اخباروگزارشات کارگری28بهمن ماه1397
- اعتصاب معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش شهرستان البرزبرای دومین روز متوالی
- تجمع اعتراضی کارکنان سهام عدالت سراسرکشورنسبت به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت 48ماه مطالبات مقابل وزارت اقتصاد ودارایی
- تجمع جمعی از کارگران پیمانکاری وبازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه در روزهای 27و28بهمن ماه
- تجمعات کارگران شهرداری بستان دراعتراض به عدم پرداخت6ماه حقوق و24ماه حق بیمه
- تجمع  دوباره کارگران پروژه مجتمع آیسان تبریز دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق
- تجمع کارگران بیمارستان خمینی کرج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی برای چندمین بار
- بیماران غیراورژانسی بیمارستان نمازی شیراز، پذیرش غیربیمه‌ای می‌شوند و باید صورتحساب بپردازند!
عدم پرداخت7ماه کارانه پرستاران این بیمارستان!
- تعلق حق مناطق جنگی به فرهنگیان وکارمندان شهرستان کارون و باوی پس از تجمعات اعتراضیشان
- دادستان شوش به جای پاسخگویی به خانواده اسماعیل بخشی، دستور بازداشت مادر اسماعیل را داد!
اخباروگزارشات کارگری - بیست وهشتم بهمن ماه1397
*اعتصاب معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش شهرستان البرزبرای دومین روز متوالی
روزیکشنبه بیست وهشتم بهمن ماه برای دومین روزمتوالی،معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش شهرستان البرزدراعتراض به وضعیت شغلی ومعیشتیشان،ادامه دادند.
براساس گزارش رسانه ای شده،دومین روز اعتصاب این معلمان،مدیرکل آموزش و پرورش استان  قزوین راراهی تهران کرد تا با معاون مالی، اداری و پشتیبانی منابع انسانی وزارت آموزش وپرورش دیدار کند.
روز شنبه بیست وهفتم بهمن ماه، این معلمان معترض به خبرنگار یک رسانه محلی گفتند:از سال 93 به عنوان خرید خدمات توسط آموزش و پرورش استان قزوین جذب شدند و به آنها وعده پرداخت کامل بیمه و حقوق اداره کاری و مزایا معلمان رسمی داده شد، اما تا به امروز این وعده‌ها محقق نشده است.
آنها افزودند: از ابتدای سال 93 توسط آموزش و پرورش 280 نفر به عنوان خرید خدمات آموزشی جذب شدند که بیش از 100نفر از این معلمان در شهرستان البرز حضور دارند.
این معلمان ابراز کردند: سال اولی که ما جذب شدیم بیمه کامل 30روز پرداخت شد، اما هرسال این حق بیمه کاهش یافت و هم اکنون فقط 24روز از حق بیمه ما پرداخت می‌شود، البته ایام تابستان هیچ حق بیمه‌ای برای ما پرداخت نمی‌شود و فقط به معاونان 2ماه و هرماه فقط هشت روز حق بیمه پرداخت می‌کنند.
معلمان معترض ادامه دادند: قراردادی که برای معلمان خرید خدمات تنظیم شده بسیار تحقیرآمیز است و هیچ مزایایی برای ما درنظر گرفته نشده و ما مجبور به امضای این قراردادها شده‌ایم.
این معلمان خرید خدمات بیان کردند: هم اکنون باداشتن 5سال سابقه کار و گذراندن بیش از هزار ساعت ضمن خدمت هیچ تلاشی برای جذب ما نمی‌شود و در آزمون استخدامی افرادی جذب می‌شوند که هیچ تجربه‌ای در حوزه آموزش و پرورش ندارند.
این معترضین گفتند: سطح تحصیلی همکاران ما لیسانس و فوق لیسانس و دکتراست، اما هیچ مزایا و خدماتی به ما تعلق نمی‌گیرد، حتی در سال جاری وعده دادند که برای شما کد تعریف می‌کنیم تا ردیف بودجه تعریف شود، اما امروز می‌گویند تا اردیبهشت سال آینده بیشتر حضور ندارید و اخراج می‌شوید.
این معلمان خرید خدمات تصریح کردند: هم اکنون پایه حقوق ما 900هزارتومان است که ماهانه بیش از 250هزارتومان هزینه ایاب و ذهاب و 75هزارتومان حق بیمه پرداخت می‌کنیم، واقعا مبلغی برای ما باقی نمی‌ماند که کفاف زندگیمان را بدهد.
این معترضین یادآور شدند: ما مشکلات خود را به مسئولان آموزش و پرورش استان و وزراتخانه و حتی نمایندگان مجلس منتقل کرده‌ایم، اما تا به امروز هیچ کس پاسخگوی این مشکلات نبوده و درمانی برای این دردها تجویز نشده است.
این معلمان خرید خدمات تصریح کردند: برای سال تحصیلی 95 و 96 معوقات ما پرداخت نشده و حقوق ما از ابتدای سال تحصیلی 97-98 پرداخت نشده است.
*تجمع اعتراضی کارکنان سهام عدالت سراسرکشورنسبت به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت 48ماه مطالبات مقابل وزارت اقتصاد ودارایی
کارکنان سهام عدالت بیش از25استان راهی تهران شدند تا روزیکشنبه بیست وهشتم بهمن ماه با اجتماع مقابل وزارت اقتصاد ودارایی،اعتراضشان را نسبت به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت 48ماه  مطالباتشان ،بنمایش بگذارند.
تجمع کنندگان به رسانه ها گفتند:حدود 1500 نفر هستیم که پس از 12 سال فعالیت در دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست و در عین حال به دلیل پرداخت نشدن حدودا ۴۸ ماه از مطالبات مزدی‌مان، در وضعیت بد معیشتی قرار داریم.
آنها همچنین گفتند: متأسفانه در لایحه آزادسازی سهام عدالت که قرار است به‌زودی در صحن مجلس مطرح و برای تصویب به رای گذاشته شود در خصوص امنیت شغلی کارکنان سهام عدالت که بیش از 12 سال است در مجموعه شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی سابقه کار بیمه‌ای داشته و عمر مفید خود را در شرکت‌های مذکور سپری کرده‌اند، هیچ‌گونه توجهی به امنیت شغلی کارکنان سهام عدالت نشده است.
این کارکنان افزودند: اعتراض دیگرشان درباره اختصاص 25 میلیارد تومان بودجه از سوی هیات وزیران برای جبران خدمات کارکنان شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت است.
به گفته آنها،باوجود اصلاح مصوبه پرداخت بودجه 25 میلیارد برای حقوق معوقه سنوات 94لغایت 96 کارکنان تعاونیهای سهام عدالت شهرستانهای کشور که بیش از نود درصد آنها از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و از اقشار ضعیف جامعه هستند؛ متاسفانه سازمان خصوصی سازی برخلاف مصوبه مورخ7/6/97هیات وزیران اعلام کرده از هر شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستانی فقط به دونفر و به ازای هرماه 992هزار تومان حقوق پرداخت میکند که زیر حداقل قانون کار است.
این درحالیست که در اردیبهشت87 توسط هیات عالی واگذاری و وزارت تعاون و سازمان خصوصی سازی ایین نامه‌ای که هم تعداد نیروی کار اداری و هم فرمول محاسبه و تعیین سقف حقوق رامشخص کرده به تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت ابلاغ شده ولی متاسفانه سازمان خصوصی سازی به این آیین نامه پایبند نیست و تعهدنامه را هم که جهت پرداخت تنظیم کرده خلاف مصوبه هیات دولت است.
قابل یادآوری است که کارکنان سهام عدالت طی چندسال گذشته با برپایی تجمعات اعتراضی وبصورت مکاتبات رسمی و نیز برگزاری جلسات متعدد با مسئولین وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی برای پرداخت بودجه و رفع موانع ایجاد شده توسط خصوصی سازی داشته اند که متاسفانه سازمان خصوصی سازی تا امروز حاضر نشده از رفتارهای خود در نحوه پرداخت دست بردارد .
*تجمع جمعی از کارگران پیمانکاری وبازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه در روزهای 27و28بهمن ماه
روزیکشنبه بیست وهشتم بهمن ماه، جمعی از کارگران بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه برای کسب مطالباتشان دست به تجمع مقابل دفتر مدیریت زدند.
در این تجمع تعداد 100 نفر از بازنشستگان کارخانه نیشکر هقت‌تپه حضور داشتند که خواستار پرداخت سنوات سابقه کاری سال های ۹۵ و ۹۶ شده اند.
روز یکشنبه بیست وهتم بهمن ماه،250نفر از کارگران پیمانکاری مجتمع نیشکر هفت تپه برای عقد قرارداد مستقیم با شرکت نیشکر هفت تپه، مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.
خاطرنشان می شود،به این کارگران که قراردادشان با شرکت  پیمانکاری هست،وعده داده عقد قرارداد مستقیم باشرکت نیشکرهفت تپه داده شده بود.
متاسفانه تا کنون مسئولین هیچ جوابی به خواست و مطالبات کارگران نداده اند.
همچنین یادآوری می کنیم که تا کنون برداشت محصول سال ۹۷ صورت نگرفته است و بر این اساس کارخانه تا کنون هیچ تولیدی نداشته است.
منبع اصلی خبر:
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
۲۸ بهمن ۱۳۹۷
*تجمعات کارگران شهرداری بستان دراعتراض به عدم پرداخت6ماه حقوق و24ماه حق بیمه
روزیکشنبه بیست وهشتم بهمن ماه، کارگران شهرداری بستان دراعتراض به عدم پرداخت6ماه حقوق و24ماه حق بیمه دست به تجمع مقابل اداره شهرداری، شورای اسلامی شهر و بخشداری بستان زدند.
براساس گزارش رسانه ای شده،یکی از کارگران شهرداری بستان در گفتگو با سرپرست بخشداری بستان گفت: ۶ ماه حقوق معوقه داریم که به دلیل این معوقات مجبور شده ایم از دوست و فامیل و کسبه محل قرض کنیم، همچنین به دلیل پرداخت نشدن بیمه مجبور به استفاده از بیمه روستایی شدیم.
وی افزود: چرا وقتی ما همه تلاش خودمان را برای کار انجام می‌دهیم و کار می‌کنیم این معوقات پرداخت نمی‌شود؟
*تجمع  دوباره کارگران پروژه مجتمع آیسان تبریز دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق
روزیکشنبه بیست وهشتم بهمن ماه برای باری دیگر، کارگران پروژه آیسان تبریز با کاربری های تجاری، اداری، فرهنگی، تفریحی و خدماتی، دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق دست به تجمع مقابل این مجتمع زدند.
روزیکشنبه بیت وهشتم بهمن ماه،شهردارتبریز ضمن تایید مشکل کارگران این پروژه به خبرنگاررسانه محلی گفت:آیسان زیرمجموعه بانک شهر است و یک پروژه خصوصی می باشد.شهرداری پیمانکار این پروژه نیست و بحث های مدیریتی پروژه هیچ ربطی به شهرداری ندارد و شهرداری مانند سایر سهامداران، فقط در این پروژه سهام دار است.
*تجمع کارگران بیمارستان خمینی کرج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی برای چندمین بار
روزیکشنبه بیست وهشتم بهمن ماه برای چندمین بار، کارگران بیمارستان خمینی کرج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی،دست به تجمع زدند.
برپایه گزارش رسانه ای شده،ظهر امروز بالغ بر دویست نفر از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی خمینی کرج در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی این مرکز درمانی بزرگ وعدم پرداخت ماه ها مطالباتشان در حیاط این بیمارستان اقدام به برگزاری تجمع کردند.
یکی از معترضان درهمین رابطه گفت: تجمع امروز را با جمعی از کارکنان بیمارستان در حیاط این مرکز درمانی آغاز کردیم اما در صورت نگرفتن پاسخی مناسب برای مطالبات‌مان، اعتراضا‌تمان را برای احیای اینجا، طی روزهای آتی در مقابل استانداری استان البرز انجام خواهیم داد.   
*بیماران غیراورژانسی بیمارستان نمازی شیراز، پذیرش غیربیمه‌ای می‌شوند و باید صورتحساب بپردازند!
عدم پرداخت7ماه کارانه پرستاران این بیمارستان!
بنابه گزارش رسانه ای شده،پرستاران بیمارستان نمازی شیرازگفتند: 7ماه است که کارانه ما پرداخت نشده است.طبق اظهارات این پرستاران، کارانه پزشکان این بیمارستان نیز در13ماهِ گذشته، پرداخت نشده است.
در عین حال مدیریت این بیمارستان در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان فارس، خواستار حل مشکلاتِ مالی این بیمارستان شده است.
در این نامه آمده است: به دلیل عدم پرداخت مطالبات توسط سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه سلامت و تامین اجتماعی، در تامین دارو و تجهیزات مشکل داریم و ارائه خدمات درمانی به بیمارانِ غیراورژانسی تعلیق شده است.
در همین نامه بر عدم پرداخت کارانه پزشکان در 13 ماه گذشته و کادر درمانی در 7 ماه گذشته تاکید شده و  آمده است که از این پس، بیماران غیراورژانسی، پذیرش غیربیمه‌ای می‌شوند و باید صورتحساب بپردازند!
پرستاران این بیمارستان می‌گویند: نباید اختلال در تسویه حساب بیمه‌گرها با بیمارستان، معیشت کارکنان را دچار مشکل نماید.
*تعلق حق مناطق جنگی به فرهنگیان وکارمندان شهرستان کارون و باوی پس از تجمعات اعتراضیشان
فرهنگیان وکارمندان شهرستان کارون و باوی پس از تجمعات اعتراضیشان در خلال ماه های گذشته،در فهرست دریافت کنندگان امتیاز حق مناطق جنگی قرار گرفتند و مقرر شده این امتیاز در حقوق اسفند آنها اعمال شود.
قابل یادآوری است که،بر اساس بند الف ماده 112 قانون برنامه ششم که خاص فهرست مناطق جنگی است و بنا به مصوبه سال گذشته، 20 تا 25 درصد به حقوق کارکنان دولتی این مناطق از شهریور امسال اضافه شد.
ستاد کل نیروهای مسلح محدوده مناطق جنگی رااندیمشک، دزفول، شوش، هفت تپه، سوسنگرد، بستان، حمیدیه، هویزه، اهواز،خرمشهر، آبادان، شادگان، اروندکنار، بندر امام ، ماهشهر و هندیجان اعلام کرد و شهرستان های کارون و باوی که در گذشته جزو شهرستان اهواز بودند و در دوران جنگ دچار خسارت شده بودند اما به دلیل جدا شدن این مناطق از شهرستان اهواز شامل این حق نشدند.
در همین رابطه، فرهنگیان وکارمندان شهرستان کارون و باوی درخلال ماه گذشته دراعتراض به عدم پرداخت این حقشان تجمعات اعتراضی برگزارکردند  وستاد کل نیروهای مسلح این 2 شهرستان را در فهرست مناطق جنگی قرار داد.
*دادستان شوش به جای پاسخگویی به خانواده اسماعیل بخشی، دستور بازداشت مادر اسماعیل را داد!
در پی اعلام احتمال تمدید قرار اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت تپه توسط دادستان شوش، امروز یکشنبه ۲۸بهمن، خانواده این کارگر زندانی در اعتراض به این تصمیم غیر عادلانه به دادسرای شوش مراجعه کردند. اما دادستان شوش به جای پاسخگویی به خانواده این کارگر زندانی دستور بازداشت مادر اسماعیل بخشی را داد. با هجوم ماموران به مادر اسماعیل و تلاش برای دستبند زدن به وی، مادر این کارگر زندانی دچار مشکل قلبی گردید و به مرکز درمانی منتقل شد و بنا به گفته بستگان نامبرده، هنوز مشکل وی برطرف نشده است. لازم به ذکر است در روزهای گذشته دادستانی شوش از پذیرفتن خانواده این کارگر زندانی خودداری کرده و منشی وی نیز برخوردهای توهین آمیز و غیر قانونی با خانواده اسماعیل داشته است.
اسماعیل بخشی علاوه بر اتهام های پیشین از اول بهمن ماه با شکایت وزیر اطلاعات از این نماینده کارگری به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین به مقامات و فعالیت تبلیغی علیه نظام دستگیر شده و عملا مدتهاست که بدون بازجویی در سلول انفرادی بازداشت گاه امنیتی وزارت اطلاعات در اهواز برای نوشتن تکذیبیه در رابطه با شکنجه در دوران بازداشت تحت فشار قرار دارد.
گفتنی است که در سفر اخیر وزیر اطلاعات به شوش جلسه ای با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان شوش و وزیر اطلاعات در محل دادگستری این شهرستان در خصوص پرونده آقای بخشی تشکیل شده بود.
جرم اسماعیل بخشی دفاع از مطالبات به حق  خود و همکاران کارگر بوده است. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه برخورد توهین آمیز به مادر اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت تپه را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرطی این کارگر زندانی می باشد.
سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه
۲۸ بهمن ۱۳۹۷
akhbarkargari2468@gmail.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com