تجمعات اعتراضی معلمان در شهرهای ارومیه و اردبیل + تجمع اعتراضی کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
February 15, 2019

اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
تجمعات اعتراضی معلمان در شهرهای ارومیه و اردبیل

 

امروز ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۷  معلمین در شهرهای اردبیل و ارومیه در پی فراخوان قبلی شان، در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرها دست به تجمع اعتراضی زدند. بر روی پلاکاردهایی که در دست معلمین در این شهرها بود، نوشته شده بود: " معلمان زندانی آزاد باید گردند" ، "معیشت، منزلت،کرامت" ،  " تا حق خود نگیریم، از پا نمینشینیم" ، " این صف گوشت نیست، صف فرهنگیان است" ،" آموزش رایگان حق مسلم ماست"، " درمان رایگان" و " افزایش حقوقها به بالای خط فقر" !
تجمعات اعتراضی معلمین شاغل و بازنشسته همسو با اعتراضات در سایر شهرهای ایران صورت گرفته است. در هفته  گذشته  در اصفهان نیز تجمع اعتراضی معلمین برگزار شد و در تهران نیز معلمین و بازنشستگان فراخوان تجمع در مقابل وزارت کار در تاریخ 30 بهمن را داده اند.
اعتراضات معلمین و بازنشستگان به فقر و گرانی، به شکنجه و زندانی کردن فعالین اجتماعی، و برای رفاه همگانی و یک زندگی انسانی است. این خواستهای همه مردم در برابر چپاولگران حاکم اسلامی است.
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران از همه معلمین شاغل و بازنشسته میخواهد که به این اعتراض بپیوندید. معلمین و بازنشستگان در همه شهرهای اذربایجان میتوانند در برابر ادارات آموزش و پرورش دست به تجمع های اعتراضی مشابه زده و از همدگیر حمایت کنند.

زنده باد اعتراضات و اعتصابات سرتاسری
کمیته اذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵بهمن ۱۳۹۷ برابر با ۱۴ فوریه ۲۰۱۹

 
+++

اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
تجمع اعتراضی کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان

 

بنا به اخبار درج شده در رسانه ها، امروز پنجشنبه ۲۵  بهمن ماه، کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در مقابل استانداری زنجان دست به تحمع اعتراضی زدند. اعتراض این کارگران به عدم پرداخت دستمزد و بیمه و سایر معوقات شان میباشد. بنا به گفته کارگران، از یکسال پیش، همه وعده و وعید های مسئولین و کارفرما پوچ بوده است.کارگران هنوز ۵ ماه حقوق و بیمه و مزایا طلب دارند. کارگران در آستانه عید نوروز نگران عدم دریافت حقوق و معوقاتشان هستند و بشدت معترض و خشمگین اند. 
کارخانه روغن نباتی جهان بمانند صدها کارخانه و واحد تولیدی دیگر در ایران، با مشکلات عدیده از جمله تامین مواد اولیه و مشکلات مالی روبرو است و مسئولین هیچ قدمی در جهت حل مشکلات کارخانه و کارگران برنمیدارند.
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران، از مردم زنجان و کارگران کارخانجات این شهر میخواهد که بهر شکل ممکن از اعتراضات این کارگرن  حمایت کنند. صدها کارگر این واحد، بهمراه خانواده هایشان و با حمایت سایر کارگران صف قدرتمندی را تشکیل میدهند که میتواند کارفرما و دولت حامی شان را وادار به عقب نشینی کند. باید در برابر سردواندن کارگران و بلاتکلیفی و نپرداختن معوقات مزدی کارگران دست به اعتراض قدرتمندتری زد.

زنده باد اعتراضات و اعتصابات سرتاسری
پیش بسوی تشکیل شوراهای سازماندهی اعتراضات
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ بهمن ۱۳۹۷  برابر با ۱۴ فوریه۲۰۱۹     


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com