اعتصاب کارگران در کارخانه سیمان صوفیان

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
February 12, 2019

اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
 


اعتصاب کارگران در کارخانه سیمان صوفیان
بنا به اخبار درج شده در رسانه ها، از شش روز پیش کارگران کارخانه سیمان صوفیان تبریز در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق و نیز حق بیمه هایشان، دست به اعتصاب زدند.
این کارگران در مرداد ماه امسال نیز بدلیل عدم دریافت حقوقهایشان دست به اعتصاب زده بودند و ماموران نیروی انتظامی مانع تجمع اعتراضی کارگران در خارج از کارخانه شده بود.
 در نتیجه بن بست و فلج اقتصادی سیستم سرمایه داری تحت حاکمیت ایت الله های میلیاردر و دزد و غارتگر اسلامی، اکثریت قریب باتفاق کارخانجات و واحد های صنعتی در ایران، به تعطیلی کشیده میشود و کارخانه سیمان صوفیان نیز هر از چند گاهی با تعطیلی و اعتصاب کارگری مواجه است.
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن حمایت از اعتصاب بحق کارگران سیمان صوفیان، از آنان می خواهد که برای تحقق خواستهایشان تلاش کنند اعتراض و مبارزه شان را به بیرون از کارخانه و به شهر صوفیان و تبریز بکشانند. حاکمیت اسلامی سرمایه داران و کارفرماها از کشانده شدن مبارزه و اعتراض به سطح شهرها و باخبر شدن مردم، میترسد. باید از این توازن قوای جدید، استفاده کرده و بهمراه خانواده ها در مقابل اداره صنایع و استانداری تبریز دست به تجمع زد. کارگران پیشرو این اعتراض میتوانند با تشکیل مجمع عمومی و ایجاد شورای نمایندگان کارگری، رهبری اعتصاب را آگاهانه پیش ببرند.  
کارگران و مردم صوفیان و تبریز!
از اعتصاب و اعتراض کارگران سیمان صوفیان حمایت کنید. حمایت شما باعث قویترشدن اعتصاب و اعتراض انهاست.اعتراض این کارگران، اعتراض به وضعیت جهنمی موجود، اعتراض به گرانی، تبعیض و  فقر و فلاکتی است که اکثریت قریب باتفاق جامعه ایران با ان روبروست!
 

زنده باد اعتصاب و اعتراض کارگران سیمان صوفیان تبریز
پیش بسوی ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات کارگری
پیش بسوی اعتصابات و اعتراضات سرتاسری

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ برابر با ۱۱ فوریه ۲۰۱۹       


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com