برگزاری مراسم باشکوه گرامیداشت روز کومەله و چهلمین سالگرد اعلام موجودیت علنی - تورنتو , کانادا

تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران - کانادا
February 27, 2019

برگزاری مراسم باشکوه گرامیداشت روز کومەله و  چهلمین سالگرد اعلام موجودیت علنی - تورنتو , کانادا


ساعت ۷بعد از ظهر ،روز شنبە ۲۳ فوریه ۲۰۱۹ , مراسم با شکوهی به مناسبت بزرگداشت روز کومه له در شهر تورنتو - کانادا با حضور تعداد پر شماری از مهمانان   شروع شد و تا ساعت ۱ بامداد ادامە داشت.
رفقا،فرمیسک احمدی و  شاهین خلیلی ضمن خوش آمد گویی به مهمانان  فهرست برنامه های مراسم را به زبان های
کردی و  فارسی اعلام نمودند.
.به دنبال آن رفیق مینو  از طرف کمیته تشکیلات خارج کشور حزب در کانادا به زبان انگلیسی به مهمانان مراسم و به ویژه نمایندگان حزبهای مارکسیست لنینیست هند وسریلانکا خوش آمد  گفته و ترتیب برنامه را اعلامنمود  
مراسم با اجرای سرود انترناسیونال , سرود همبستگی جهانی طبقه کارگر به زبان کردی و یک دقیقه سکوت به یاد تمامی جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم آغاز شد و با سرود انقلابی"جانباختگان " سکوت شکسته شد.
سپس  رفیق سلام قادری پیام کمیته مرکزی کومه له به مناسبت روز کومه له را به زبان کوردی قرائت نمو د.
دربخش دیگری از برنامه  ،اسامی سازمانهای حاضر در سالن از جمله حزب کمونیست هند وسریلانکا, حزب کمونیست کارگری -حکمتیست ،حزب کمونیست
کارگری چپ  عراق،جمع قدم اول،سازمان فدائیان اقلیت،فعالین چریکهای فدائی خلق
ایران،حزب دمکرات کردستان ایران اعلام گردید .و نماینده
حزب کمونیست کارگری چپ عراق , کاوه عمر سخنرانی کوتاهی داشت.به دنبال آن یکی از رفقای حزب کمونیست هند به نمایندگی از طرف حزب کمونیست هند وسریلانکا به زبان انگلیسی سخنرانی کرد، که  مورد توجه حاضرین قرار گرفت.و همچنین  نماینده حزب دمکرات کردستان پیام این حزب را  قرائت کرد.
 در ادامە رفیق شاهین خلیلی  کتابهایی کە  رفیق شهرزاد مجاب برای فروش بە مراسم هدیە کردە بود معرفی و  ضمن خیر مقدم از ایشان  تشکر و قدردانی کرد.

در بخش دوم  هنرمندان احمد مخموری و بابک دیوانی با نواختن موزیک و خواندن اوازهای شاد بە بخش جشن و شادی مراسم شورو شعف خاصی بخشیدند .
در این بخش رفیق ستار آویهنگ , طی سخنانی یاد و خاطره تمامی جانباختگان کومه له و حزب کمونیست ایران را گرامی داشت و از هفت نفر از اعضای خانواده جانباختگان
که در مراسم حضور داشتند درخواست نمود که  شمع ٤۰ سالگی علنی شدن  تشکیلات کومە لە را روشن کرده  و در فضای صمیمی کیکی هم که بە این مناسبت تهیه شده بود بریدە و در اختیار مهمانان قرار  گرفت .
مراسم ساعت:۳۰ ۱۲ بامداد در میان شعف و شادی حاضران بە پایان رسید

کمیته کانادا
۲۳ فوریه ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com