اخبار اعتراضات کارگری ٢١ بهمن ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
February 10, 2019

اخباروگزارشات کارگری21بهمن ماه1397

- پنجمین روز اعتصاب کارگران کارخانه سیمان صوفیان دراعتراض به عدم پرداخت3ماه حقوق وعدم برخورداری از بیمه

- اعتصاب وتجمع کارگران پروژه مجتمع آیسان تبریز دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق

- اعتراض  رسانه ای کارگران کارخانه سیمان آباده نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و پرداخت سیمان بجای حقوقشان

- مرگ دلخراش کارگر جوان معدن طلای ساریگونی قروه درپی سقوط  بداخل دستگاه سنگ خردکن

- جان باختن یک راننده ماشین‌آلات سنگین حین کار در معدن هردورود نور

اخباروگزارشات کارگری- 21بهمن ماه1397

*پنجمین روز اعتصاب کارگران کارخانه سیمان صوفیان دراعتراض به عدم پرداخت3ماه حقوق وعدم برخورداری از بیمه

روزیکشنبه بیست ویکم بهمن ماه برای پنجمین روز،کارگران کارخانه سیمان صوفیان واقع در شمالغرب تبريز کیلومتر33جاده مرند ،دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق وعدم برخورداری ازبیمه تامین اجتماعی دست از کارکشیدند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ21بهمن ماه،این کارگران برای چندمین بارطی سال های گذشته دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوقشان از پنج روز پیش دراعتصاب بسرمی برند.

*اعتصاب وتجمع کارگران پروژه مجتمع آیسان تبریز دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق

کارگران پروژه مجتمع آیسان تبریز با کاربری های تجاری، اداری، فرهنگی، تفریحی و خدماتی، دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق دست از کارکشیده ودرمحوطه کارگاه تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده ،این کارگران در هفته گذشته با اعتصاب وتجمع اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 7ماه حقوقشان بنمایش گذاشتند.

*اعتراض  رسانه ای کارگران کارخانه سیمان آباده نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و پرداخت سیمان بجای حقوقشان

کارگران کارخانه سیمان آباده اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و پرداخت سیمان بجای حقوقشان،رسانه ای کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده این کارگران گفتند:وضعیت پرداخت حقوق کارکنان شرکت سیمان آباده از سال 1392 تاکنون بسیار بد و تأسف‌آور است به‌گونه‌ای که در سال 1394 این شرکت تا آستانه‌ی تعطیلی پیشرفت و چند ماهی نیز کارخانه تعطیل شد و کارکنان به خانه فرستاده شدند اما به هرگونه ای که بود در فروردین 1395 کارهای کارخانه از سر گرفته شد.

آن‌هاادامه دادند: حقوق کارکنان و بیمه آن‌ها نیز در مدت‌زمانی که سرکار نبودند پرداخت شد؛ اما وضعیت پرداخت حقوق کارگران کارخانه سیمان آباده بهتر نشد که هیچ بدتر شد و علاوه بر تأخیرهای چند ماه در پرداخت حقوق کارگران به‌جای حقوق به آنها سیمان تخصیص داده می‌شود.

این کارگران معترض افزودند: مثلاً شما در ماه‌های مهر، آبان و آذر که کارکنید به‌اندازه حقوق ماه مهر به شما سیمان تعلق می‌گیرد و آن‌ها خودشان باید سیمان را بفروشند اگر مشتری پیدا شود برای مثال به کارگران سیمان فله‌ای را تنی 105 هزار تومان می‌فروشند و کارگران با کلی التماس سیمان خود را به مصالح‌فروشی‌ها و دلالان در بهترین حالت تنی 95 هزار تومان می‌فروشند.

کارگران کارخانه سیمان آباده درادامه گفتند: نرخ واقعی که از کارگران خریداری می‌شود بین 85 تا 90 هزار تومان است یعنی کارگران علاوه بر این‌که حقوقشان را به‌موقع نمی‌گیرند حتی به میزانی که حقشان هست نیز منتفع نمی‌شوند و ضرر هنگفتی می‌کنند. مثلاً اگر حقوق کارگر در ماه 2 میلیون و 100 هزار تومان باشد، در بهترین حالت 100 هزار تومان و در حالت واقعی 150 هزار تومان ضرر می‌کند که وقتی این را ضربدر 12 ماه کنید در بهترین حالت سالانه یک‌میلیون و 200 هزار تومان و در حالت واقعی یک‌میلیون و 800 هزار تومان ضرر می‌کند.

این کارگران  افزودند: اکنون وضعیت کارگران بسیار بد است و در ساده‌ترین مسائل زندگی نیز دچار مشکل هستند و علاوه بر کار اصلی خود مجبورند به سراغ شغل دوم بروند. اگر این مشکل حل شود زندگی بیش از 200 نفر کارگر وخانواده‌های آن‌ها به روال عادی برمی‌گردد تا حداقل در سیر کردن شکم بچه‌های خود دچار مشکل نشوند.

*مرگ دلخراش کارگر جوان معدن طلای ساریگونی قروه درپی سقوط  بداخل دستگاه سنگ خردکن

عصر روز جمعه نوزدهم بهمن ماه،کارگر22ساله معدن طلای ساریگونی قروه حین کار بداخل دستگاه سنگ خردکن سقوط وجانش را ازدست داد.

منابع خبری محلی هویت این کارگر را محمدرضا صادقیان از اهالی روستای نی بند گزارش کردند.

*جان باختن یک راننده ماشین‌آلات سنگین حین کار در معدن هردورود نور

روز جمعه نوزدهم بهمن ماه، یک راننده ماشین‌آلات سنگین حین کار در معدنِ واریزه کوهی هردورود نور در جاده هراز آمل درحین کار دچار حادثه شد وجانش را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com