اعتصاب کارگران پروژه ایسان تبریز در اعتراض به عدم دریافت ۷ ماه حقوقهای معوقه!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
February 07, 2019

اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

 
اعتصاب کارگران پروژه ایسان تبریز در اعتراض به عدم دریافت ۷ ماه حقوقهای معوقه!

بنا به  اخبار مندرج در رسانه ها، کارگران پروژه آیسان تبریز( یک برج تجاری- مسکونی ۵۰  طبقه ای)، مهمترین پروژه درون شهری تبریز، با اعتصاب و به تعطیلی کشیدن کارگاه، به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق خودشان اعتراض کردند.
در طول یکی دو سال گذشته، تعطیلی کارخانجات و پروژه های عمرانی به یک امر عادی در ایران، تبدیل شده است. کارگران چنین واحدهایی با عدم دریافت حقوقهای 5 برابر زیر خط فقر و با توجه به گرانی سرسام آور کالاهای اساسی زندگی، با مشکلات زیادی روبرو میشوند و ادامه چنین وضعیتی برایشان غیرقابل تحمل گردیده است.
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن حمایت از اعتصاب و اعتراض برحق این کارگران، آنان را به تشکیل مجمع عمومی و ایجاد شورای کارگری کارگاه خود، فرامیخواند. این شورا میتواند کارگران را در امر متحد کردن و هدایت و رهبری این اعتصاب تا حصول نتیجه و دریافت حقوقها یاری رساند. یکی از راههای مهم پیشبرد این مبارزه، کشاندن اعتراض و اعتصاب به مقابل شهرداری و استانداری تبریز میباشد. تجربه مبارزات کارگران سایر مناطق نشان داده است که مبارزات کارگری در صورت کشانده شدن به سطح شهر، میتواند ضمن جلب حمایت مردم، کارفرما و سرمایه داران را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.
کارگران و مردم شهر تبریز!
اعتصاب و اعتراض کارگران پروژه آیسان به حمایت شما نیاز دارد. به هر شکلی که ممکن است از مبارزات این کارگران حمایت کنید. شما هم بهتر میدانید، کارگری که 7 ماه حقوق دریافت نکرده، خود و خانواده اش زیر شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار دارند، نباید این انسانها را تنها گذاشت.
باعث و بانی چنین شرایط جهنمی برای کارگران  و همه مردم، رژیم آیت الله های دزد و میلیاردر میباشد. حمایت کارگران و مردم از مبارزات همدیگر، خود گام مهمی در پیوند و بهم دوختن مبارزات و هر چه قویتر کردن صفوف متحد جنبشی عظیم است که میتواند با گسترده و سرتاسری شدن اش، سرنگونی این رژیم را سریعتر نماید.
زنده باد اعتصابات و اعتراضات سرتاسری کارگران
پیش بسوی تشکیل شوراهای اعتراضات و اعتصابات

کمیته اذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ برابر با ۶ فوریه ۲۰۱۹
        


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com