دو نفر دیگر از کارگران فولاد اهواز آزاد شدند

حزب كمونيست كارگرى ايران
January 17, 2019

دو نفر دیگر از کارگران فولاد اهواز آزاد شدند

  طارق خلفی و کریم سیاحی نیز باید آزاد شوند

ساعت ٤ عصر روز گذشته بهزار علیخانی و محمد رضا نعمت پور دو تن از کارگران فولاد اهواز که در جریان مبارزات قدرتمند این کارگران بازداشت شده بودند، آزاد شدند. آزادی این کارگران را به آنها، به خانواده هایشان و به همگان تبریک میگوییم. فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه دو سنگر مهم جنبش کارگری هستند و مبارزات کارگران در این دو مرکز توانست گفتمان های آزادیخواهانه و برابری طلبانه و آلترناتیو اداره شورایی را وسیعا در جامعه مطرح کند و حول مبارزات این کارگران و این گفتمان ها شبکه ای از همبستگی مبارزاتی شکل گرفت. کارگران گروه ملی با مبارزاتشان توانستند بخشی از خواستهای خود را تحمیل کنند. از جمله جلوی تعطیل کارخانه را گرفتند و با دایر نگه داشتن کارخانه از اشتغال خود دفاع کردند. دستمزدهای معوقه کارگران نیز تا آخر آذر ماه پرداخت شد. به پاس همبستگی های وسیع در سطح جامعه و در سطح جهان و کارزار حمایت از کارگران بازداشتی گروه ملی، کارگران بازداشتی فولاد اهواز  به جز دو نفر از آنان به اسامی کریم سیاحی و طارق خلفی همگی آزاد شده اند.

دادستان خوزستان زیر فشار اعتراض و اولتیماتوم های کارگری وعده آزادی این دو نفر را برای روز شنبه ٢٩ دیماه داده است. کارگران فولاد اهواز هم اکنون خواستار آزادی این دو همکار خود هستند. همچنین این کارگران بر خواستهای دیگر خود از جمله تداوم تولید کارخانه و تضمین امنیت شلغی شان، پایان دادن به امنیتی کردن محیط کارخانه و مبارزات کارگران و به رسمیت شناخته شدن حق تشکل آنان و بسته شدن تمام پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگرانی که در این مدت بازداشت شده اند، تاکید دارند. کارگران طی بیانیه ای در روز گذشته ضمن اعلام خبر آزادی بهزاد علیخانی و محمد رضا نعمت پور اولتیماتوم داده اند که در صورت خُلف وعده و مانع تراشی در آزادی کریم سیاحی و طارق خلیف ، از روز یکشنبه مسئولیت هرگونه پیشامدی برعهده شخص دادستان اهواز خواهد بود.

متن بیانیه روز گذشته این کارگران را در زیر میخوانید:

"آزادی دو همکار عزیز در روز گذشته و امروز را به ایشان و خانواده های گرامی و همه کارگران عزیز تبریک میگوئیم.

یک ماه از بازداشت غیرقانونی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران میگذرد و کماکان دو نفر از همکاران و برادران غیور ما در بازداشت بسر میبرند. بدون شک آنچه که در طول این مدت بر این عزیزان ، خانواده ها و فرزندانشان گذشته است را نمیتوان در قالب کلمات توصیف کرد اما برای کارگر همیشه سربلند گروه ملی فولاد اتفاقات گذشته سند افتخارآمیز دیگری است و نشان از درستی راه و مسیر پیموده شده در مبارزه با مافیای کثیف قدرت و ثروت دارد. ما همچنان بر سر عهد و پیمان خود در مبارزه با مافیا ایستاده ایم و هرگز به آنها فرصت و اجازه دست اندازی به حقوق حَقه کارگر را نخواهیم داد. ما خواب را از چشمان چپاولگران و غارتگران مافیایی ربودیم و نقاب از چهره هایشان برانداختیم و در این راه با تجاربی که اندوخته ایم قوی تر از گذشته ثابت قدم خواهیم بود. روز گذشته در جلسه ای فی مابین دادستان اهواز و تعدادی از همکارانمان وعده آزادی برادران باقی مانده در بند و اسارت برای روز شنبه بیست و نهم دی ماه داده شده است. امیدواریم که این بار وعده داده شده محقق شود و شنبه پایانی باشد بر ظلم و بیرحمی که در حق کارگران شریف و خانواده هایشان روا داشته شد. در صورت خُلف وعده و مانع تراشی در آزادی این عزیزان ، از روز یکشنبه مسئولیت هرگونه پیشامدی برعهده شخص دادستان اهواز خواهد بود"

حزب کمونیست کارگری همه کارگران و مردم را به پشتیبانی از مبارزات کارگران فولاد اهواز فرا میخواند. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٦ دیماه ۱۳۹۷، ١٦ ژانویه ٢٠١٩


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com