خودکشی٤٢ کودک پرونده سنگین جنایت حکومت اسلامی است

نسان نودينيان
January 16, 2019

خودکشی٤٢  کودک پرونده سنگین جنایت حکومت اسلامی است

طبق آمار منتشر شده در سال  کذشته میلادی ٢٠١٨ خودکشی ٩٤ مرد و ٩١ زن در شهرهای  کردستان به ثبت رسیده.  از مجموع ١٨٥ نفری خودکشی ثبت شدە ، جمعا ٤١ نفر از آنها یعنی بیش از ٢٢٪ مورد از موارد خودکشی در کرستان کودکان (افراد زیر ١٨ سال) بودەاند.  سنندج(٩مورد)،  ارومیه ( ١٧ مورد) ایلام (٨مورد)، کرمانشاه (٦مورد) و خراسان (١مورد) بە ثبت رسیدە است. در شهرهای کردستان خودکشی با افزایش قابل توجهی گزارش شده است و در این میان گزارشها از افزایش خودکشی کودکان به ثبت رسیده اند.
پدیده خودکشی آزار دهنده و هراس برانگیز است.  پدیده مخوف و بحال جامعه و سالم سازی مضر است.  آمار بالای خودکشی کودکان زیر ١٨ سال بیش از بیش هولناک است.
جمهوری اسلامی مقصر و بانی خودکشی است. مسئولیت خودکشی کودک زیر ١٨ سال بعهده نظام حاکم است. کودک امنیت زندگی، رفاه و برخوردار از دستیایی  به محیط شیرین و تامین شده بلحاظ اقتصادی و رفاه و شادی و شرایط سالم پرورشی دارد.  
خودکشی کودکان جنایت اشکار نظام حاکم با تمامی مصائب ستم طبقاتی، خشونت و نابسامانی اجتماعی است. خودکشی کودکان زیر ١٨ سال قابل کنترل است. مریضی های روحی ــ روانی نا امنی زندگی  کودک در محیط زندگی و فشارهای مالی (فقر و نداری) از عوامل درجه اول خودکشی هستند.
در ایران تحت حاکمیت حکومت اسلامی سرمایه،  هر ساله بیش از چهار میلیون کودک از حق تحصیل و رفتن به مدرسه محروم میشوند. صدها هزار از کودکان محروم از تحصیل به اردوی کودکان کار و خیابان اضافه میشوند. تحمیل محرومیت از تحصیل برای کودکان فاجعه بار است. بخشودنی نیست، کیفرخواست کارگران و مردم است علیه نظام بردگی سرمایه در ایران.
نهادهای حکومتی میگویند؛ "پای حقوق کودکان در ایران لنگ می‌زند"، کیفرخواست ما عمیق و طبقاتی است ما میگوییم؛ حکومت اسلامی سرمایه با ساختار اسلامی و ظالمانه اش با قوانین ضد زن و با حجاب اجباری  و آپارتاید جنسی با "قانونی" بودن ازدواج کودکان زیر سن ١٦ سال، با استثمار کار کودکان زیر سن ١٦ سال، با محرومیت میلیونی از تحصیل، با فقر مطلق به میلیونها نفر از کارگران و مزدبگیران جامعه، موقعیت کودک فاجعه بار است. ما میگوییم در جامعه ای که استثمار و بردگی مزدی با فساد و سرکوب و اعدام و تحمیل زندگی چند برابری زیر حط فقر با نظامی اسلامی و سرمایه داری وحشی زندگی مردم را بگرو گرفته، خودکشی کودکان حتی یک کودک فاجعه ای انسانی و بدور از حرمت و شان انسانی است. ما میگوییم؛ هیچ کودکی نباید تصمیم به خودکشی بگیرد.
در ایران تحت حاکمیت اسلامی سرمایه،  کودک‌ آزاری به موضوعی ناراحت کننده اجتماعی تبدیل شده است. کودک آزاری بیشتر از همیشه شده است. میزان آسیب های اجتماعی بیشتر و بیشتر شده. تجاوز و ازدواج های زیر سن ١٦ سال، ازدواج های اجباری،  کودکان خیابان و کودکان کار، اعتیاد و تن فروشی  زندگی هزاران کودک را  با بی افقی و ناامیدی و شرایط روحی ــ  روانی نامناسبی قرار داده است.
حکومت اسلامی سرمایه مسبب شرایط فاجعه بار کودک آزاری است. مسبب خشونت جنسی، حجاب اجباری، ازدواج های زیر سن قانونی و... و... . کودک آزاری در قوانین اسلامی و ساختار حکومتی نهادینه است. 
در جامعه ای آزادی و با استانداردهای انسانی و بدور از حرص و ولع طبقه سرمایه دار و دولته و تامین زندگی کودک، پدیده خودکشی در میان کودکان را از بین می برد  میزان خودکشی را میتوانیم با استانداردهای انسانی و بویژه با از بین بردن زندگی زیر خط فقر با رفاه و زندگی حداکثری مزد و رفاه کمتر و کمتر کرد و سایه شوم خودکشی این پدیده مخوف و ناسالم و هراسناک را از بین برد.
 در جامعه ای که؛ حق هر زوج بالای ١٦ سال به زندگی مشترک به میل و انتخاب خود باشد. هر نوع اجبار و اعمال فشار از جانب هر فرد و مرجعی بر افراد در امر انتخاب همسر، زندگی مشترک (ازدواج) و جدایی (طلاق) ممنوع شود.  کودکان و افراد زیر شانزده سال از هر نوع دست اندازی مادی و معنوی مذاهب و نهادهای مذهبی مصونیت داشته باشند. ممنوعیت جلب و یا پیوستن کودکان  زیر شانزده سال به فرقه های مذهبی و مراسم و اماکن مذهبی ممنوع باشد. تعدد ازدواج و صیغه ممنوع باشد.
هر نوع معامله گری در ازدواج نظیر تعیین شیربها، جهیزیه، مهریه و غیره بعنوان شروط ازدواج ممنوع بشود.  رفاه و سعادت هر کودک، مستقل از وضعیت خانوادگی، با جامعه تضمین شود.استانداردهای  واحدی از رفاه و امکانات رشد مادی و معنوی کودکان و نوجوانان، در بالاترین سطح ممکن،  توسط دولت تضمین شود.  بکودکان و نوجوانان باید کمک هزینه های لازم و ارائه خدمات رایگان پزشکی و آموزشی و فرهنگی، برای تضمین استاندارد بالای زندگی مستقل از وضعیت خانوادگی پرداخت شود. کودکان فاقد خانواده و امکانات خانوادگی، باید تحت تکفل دولت قرار گیرند. دولت مسئولیت زندگی و تربیت آنها در نهادهای مدرن و پیشرو و مجهز را بعهده دارد.  تضمین برابری حقوقی کامل کودکان، اعم از اینکه داخل یا خارج از ازدواج بدنیا آمده باشند. ممنوعیت کار حرفه ای برای کودکان و نوجوانان زیر ١٦ سال. ممنوعیت هر نوع آزار کودکان در خانواده، مدارس و موسسات آموزشی و در سطح جامعه بطور کلی. ممنوعیت اکید تنبیه بدنی. ممنوعیت فشار و آزار روانی و ارعاب کودکان.  مقابله قاطع قانونی با سوء استفاده جنسی از کودکان. سوء استفاده جنسی از کودکان جرم سنگین جنایی محسوب میشود.  تعقیب و مجازات قانونی کسانی که به هر طریق و به هر توجیه مانع برخورداری کودکان، اعم از دختر و پسر، از حقوق مدنی و اجتماعی خویش، نظیر آموزش، تفریح، و شرکت در فعالیت های اجتماعی مخصوص کودکان گردند.
تضمین جلوگیری از خودکشی کودکان در گرو ایجاد جامعه ای انسانی و پیوستن به جنبش برای دگرگونی و برپایی جامعه ای آزاد، برابر، انسانی و مرفه است.
ما مردم شهرهای کردستان و بویژه مدافعین حقوق کودکان را به دخالتگری بیشتر و برپایی سمینار و فستیوالهای کودکان دعوت و تشویق میکنیم. به هر درجه ای فضای مبارزاتی و دفاع از حقوق کودکان بر اساس معیارهای  انسانی و سوسیالیستی بیشتر شود، شادی و حقوق کودکان مقدم بر هر چیزی در نظر گرفته شود، بر میزان کم شدن خودکشی و کودک آزاری تاثیر مستقیم دارد. در کردستان صدها نفر از مدافعین حقوق کودکان شخصیتهای شناخته شده ای هستند، اقدامات ابتکاری مدافعین حقوق کودک گام مهم پیشروی به نفع کودکان است.
١٤ ژانویه ٢٠١٩

ایسکرا ۹۷۱


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com