نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان / نسان نودینیان

اخبار
January 16, 2019

نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان

 

نسان نودینیان

 

نامه سرگشاده خانواده بهنام ابراهیم زاده خطاب به همه مردم شریف و آزاده

بهنام مجرم نیست. بهنام مدافع حقوق انسانهاست!

همگان اطلاع دارید که بهنام (اسعد) ابراهیم زاده در شب ٢١ آذر دستگیر شده است. بهنام یک فعال کارگری ویک فعال دفاع از حقوق کودک است. او همیشه مدافع حقوق انسانها بوده است و به خاطر دفاع از همین اهداف قبلا نیز هفت سال را در زندان گذرانده است. بهنام بعد از آزادی نیز همین اهداف را ادامه داده و همواره مشغول کمک به همنوعان و کودکان زلزله زده کرمانشاه و سرپل بوده است. بهنام عزیز ما در تاریخ ٢٩ آبان در دادگاهی غیابی در کرمانشاه با اتهام “تبلیغ علیه نظام” ١٨ ماه حکم زندان گرفته است. مصادیق این اتهام انتشار اخبار مربوط به وضعیت نابسامان مردم زلزله زده سرپل ذهاب و وضع فجیع کودکان در این منطقه قید شده است. ما خانواده بهنام ابراهیم زاده از همگان میخواهیم که در دفاع از بهنام کنار ما باشند و به محکوم کردن او به زندان و دستگیری اش اعتراض .کنند. ما از همگان میخواهیم که کمک کنند که بهنام را آزاد کنیم. بهنام مجرم نیست. بهنام مدافع انسانیت است. جای بهنام زندان نیست. بهنام باید فورا آزاد شود

رحمان ابراهیم زاده(پدر)، عایشه مدرسی (مادر)، زبیده حاجی زاده ( همسر)موسی ابراهیم زاده، عیسی ابراهیم زاده، چیمن ملایی پریزاد خسرویی، اوات ابراهیم زاده و نیما ابراهیم زاده.

٢٢ آذر ٩٧

١٣ دسامبر ٢٠١٨

 

سرپل ذهاب و کودکان زلزله زده

ماهم لباس میخواهیم . ماهم دوست داریم بازی کنیم واسباب بازی میخواهیم ولی اینجا همش زلزله میاد

دیماه ٩٧     ​

 

عزت نصری از زندان آزاد شد.

عزت نصری کارگر زندانی ، یکشنبه مورخ ٢٣/١٠/٩٧ با سپری کردن احکام صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز، از زندان مرکزی آزاد شد.

قابل ذکر است که تعدادی از دوستان، کارگران و خانواده این کارگر زندانی از ساعت ١٠ صبح لغایت ٢ بعدازظهر در مقابل زندان مرکزی تجمع کردند و به گرمی از این کارگر زندانی استقبال کردند.

تاریخ ٢٣/١٠/٩٧

 

محکومیت ٧ نفر از ساکنین شهر ربط  و روستای جبرند

 ١٨ دیماه، دادگاه حکومت اسلامی ٧ نفر از ساکنین شهر ربط و روستای جبرند را با اتهامات واهی همکاری با احزاب سیاسی به یکسال و نیم و ٥ سال زندان محکوم کرده است.

از شهرسردشت  "رسول محمدامینی" "جعفر رسول‌پور"، "بهمن دندانساز"، "محمد لیلانە"، "محمد سویرو"  هرکدام به یک سال و نیم زندان و "محمد" و  "وفا " از اهالی روستای جبرند هرکدام به پنج سال زندان محکوم شدند.

 

نیروهای نظامی جکومت اسلامی در  مرز نوسود بخش چشمگیری از اجناس کولبران و کاسبکاران را ضبط و سپس به آتش کشیدند.

هفدهم دی‌ماه، بخش چشمگیری از اجناس کولبران و کاسبکار در مرز نوسود توسط نظامیان حکومتی ضبط و به آتش کشیده شد. با به آتش کشیدن اجناس کولبران و کاسبکاران دستگیر شده متحمل خسارات مالی فراوانی شده اند.

١٧دی‌ماه، "هیدی فقه محمودی کولبر " ٢٥ ساله اهل روستای "کوشکدره" از توابع مهاباد بر اثر سقوط از ارتفاعات "بیتوش" سردشت جان سپرد.

 

سه کولبر در مرزهای ارومیه و بانه مورد حمله و شلیک نیروهای حکومت اسلامی قرار گرفتند.

عقیل ابراهیمی ٢٦ ساله، از اهالی مرگور ارومیه در حالی که راهی ارتفاعات مرزی چل‌مر‌شهیدان بوده، در جریان تیراندازی نیروهای مرزبانی حکومت اسلامی  از ناحیه‌ پا زخمی شده است.

در مرز بانه؛  ٢٠ دی ماه هدایت محمدی ٣٥ ساله از اهالی بخش آرمرده و ساکن شهر بانه و چهارشنبه ١٩ دی ‌ماه «حسن رسولی» ٤٠ ساله در منطقه‌ مرزی بانه هدف تیراندازی قرار گرفته  و زخمی شده اند.  

 

انتقال سحر کاظمی به زندان سنندج

سحرکاظمی، شهروند بازداشتی در سنندج به زندان این شهر منتقل شده و مادح فتحی، همسر وی همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت بازجویی است. این در حالی است که هیچ کدام از این دو نفر تاکنون نتوانسته‌اند با خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنند و از دسترسی به وکیل هم محروم هستند."مادح فتحی" در سنندج دستگیر و از زمان بازداشت، تاکنون در بازداشتگاه اداره اطلاعات در این شهر تحت بازجویی است و همسر وی "سحر کاظمی" به بند زنان زندان سنندج منتقل شده است. انتقال سحر کاظمی به زندان سنندج و تداوم بازداشت مادح فتحی در حالی است، که تاکنون از دلیل بازداشت آنها اطلاع دقیقی به دست نیامده است. ١٨ دی

 

ما هم شکنجه شدیم

ما کارگران اعتصابی پرریس سنندج دسته جمعی مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفتیم.

ساعت یک بعداظهر روز چهارشنبه چهارم شهریور ماه ١٣٨٥، سه دستگاه اتوبوس و صدها نفر از نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی، با تجهیزات ضد شورش تمام محوطه اعتصاب (چادر اعتصاب ) را به محاصره خود در آوردند و کارگران اعتصابی پرریس را ضرب و شتم کردند. در روزهای بعد و به دنبال انعکاس خبر سرکوب کارگران پرریس سنندج، در داخل و خارج از کشور و محکومیت آن از سوی مجامع کارگری، فرمانده نیروی انتظامی کردستان منکر برخورد خشونت آمیز با کارگران شد. رئیس اداره کار سنندج هم در مصاحبه ای با روزنامه محلی"سیروان"، مدعی شد که سرکوب کارگران شایعه ای بوده که توسط یکی از نمایندگان کارگران انتشار یافته است.

 

ایسکرا ۹۷۱

 


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com