هفت تپه و چند خبر اعتراضی

حزب كمونيست كارگرى ايران
January 15, 2019

با شروع اعتصاب در هفت تپه یک ماه دستمزد معوقه کارگران پرداخت شد

کارگران نیشکر هفت تپه پیگیر تمامی خواستهایشان هستند

با شروع اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه که تمام بخشهای این شرکت را در بر گرفته است، مدیریت این شرکت روز ٢٤ دیماه دستمزد آبانماه کارگران نیشکر هفت تپه را پرداخت کرد. کارگران نه فقط خواهان پرداخت تمام طلبهای خود هستند بلکه تاکید دارند که تمام وعده هایی که در جریان اعتصاب قبلی آنها داده شد عملی شود.

در روزهای ٢١ و ٢٢ دیماه بخشی از این کارگران بخاطر تعویق سه ماه مزد خود اعتصاب را شروع کردند. این اعتصاب بخشهای دیگر را هم در برگرفت و در روز ٢٣ دی  کارگران بخشهای دیگر از جمله "کارخانه، تجهیزات، مکانیکی وکشاورزی در اعتراض به عدم پاسخ دهی به تحقق مطالباتشان به اعتصاب پیوستند. با گسترش دامنه اعتصاب مدیریت شرکت یکماه از دستمزد معوقه کارگران را پرداخت کرد و از کارگران خواست که به سرکار بازگردند. کارگران نیشکر هفت تپه دو ماه دیگر دستمزد طلب دارند و بر پرداخت تمام طلبهایشان تاکید دارند. این کارگران علاوه بر پرداخت مطالبات مزدی خود خواستار محقق شدن وعده هایی هستند که مدیران مجتمع در اعتراضات قدرتمند این کارگران وعده داده است. از جمله کارگران نیشکر هفت تپه خواستار اجرای فوری طرح طبقه بندی مشاغل که بهبودی بر دریافتی های آنهاست، می باشند. به گفته کارگران در نتیجه اجرای ناقص این طرح فقط دستمزد تعداد کمی از کارگران شاغل در هفت تپه تغییر کرده است و باقی کارگران از اجرای آن بی بهره مانده اند.

پایان دادن به فضای امنیتی در کارخانه یک خواست محوری کارگران نیشکر هفت تپه است. پایان دادن به فضای امنیتی بطور واقعی به معنای جمع شدن بساط شورای اسلامی و حراست این نهادهای سرکوب و جاسوسی از کارخانه است. پایان یافتن فضای امنیتی همچنین به معنای بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگرانی است که طی مبارزات این کارگران بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شدند.  آزادی بدون قید و شرط علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه  یک خواست مهم کارگران نیشکر هفت تپه است.

حزب کمونیست کارگری از اعتراضات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه پشتیبانی میکند و بر اتحاد و همبستگی کارگران با اتکا به تصمیم گیری جمعی آنها در مجمع عمومی تاکید دارد. برپایی مجمع عمومی و تصمیم گیری جمعی کارگران شرط لازم ادامه قدرتمند و متحدانه اعتصاب و مبارزه در مقابل مدیریت و حکومت است. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ دیماه ۱۳۹۷، ١٥ ژانویه ٢٠١٩


 

چند خبر از اعتراضات کارگران بخاطر دستمزدهای پرداخت نشده

- روز ٢٥ آذر معلمان مدارس حمایتی استان یزد با تجمع در مقابل استانداری و اداره کل آموزش و پرورش این شهر به نحوه مدیریت مدارس حمایتی و تعویق پرداخت حقوقهایشان اعتراض کردند.

- بدنبال اعتراضات چند روزه کارگران پروژه ساخت متروی اهواز، روز ٢٥ آبان یک ماه از نوزده ماه دستمزد پرداخت نشده آنان پرداخت شد. اما کارگران بدلیل ناروشن بودن سرنوشت باقی طلبهایشان به تجمع اعتراضی خود ادامه میدهند. بنا بر خبرها از یک ونیم ماه قبل؛ بیش از ۱۸۰ کارگر پروژه ساخت قطار شهری اهواز به خاطر تعطیلی کارخانه و بالا کشیده شدن نوزده ماه دستمزدشان در حال برپا کردن تجمعات اعتراضی  و پیگیری خواستهایشان از مسئولان شرکت پیمانکاری کیسون (مجری این پروژه عمرانی) و سازمان قطار شهری اهواز هستند.  اما این شرکت به بهانه نداشتن منابع مالی هموازه از پرداخت بدهی های کارگران سرباز زده است. کارگران قطار شهری اهواز خواستار پرداخت تمام طلبها و دیگر مزایای پرداخت نشده شغلی شان هستند. 

 

- روز ٢٥ دی جمعی از آتش ‌نشانان شهرداری آبادان با حضور در مقابل ساختمان فرمانداری خواستار رسیدگی به وضعیت مطالبات مزدی خود شدند. این کارگران ٤ ماه مزد  و ۱۱ ماه حق بیمه خود را طلب دارند. بعلاوه بخش دیگری از مشکلات آتش‌نشانان به دریافت نکردن لباس کار در دو سال گذشته مربوط می‌شود. در عین حال خودروهای آتش‌نشانی شهر آبادان در این فاصله دوساله به بهانه کمبود منابع مالی تجهیز نشده و از ایمنی لازم برخوردار نیستند  و این به معنای بازی کردن با جان این کارگران و مردم شهر است.

 

- روز ٢٤ دی کارکنان شهرداری آبادان در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد خود درب شهرداری این شهر را مسدود کردند. روز قبل از آن نیز کارکنان شاغل در شهرداری مرکزی آبادان دراعتراض به همین موضوع تجمع داشتند. به گفته کارگران علاوه بر دستمزدهای معوقه، پاداش و اضافه کاری های آنها نیز به صورت کامل پرداخت نشده است. در رابطه با این موضوعات کارکنان شهرداری آبادان طی سه ماه اخیر تجمعات متعددی داشته اند. زیر فشار اعتراض کارگران در تجمع روز ٢٢ دیماه این کارگران معاون شهردار شرکت کرد و با گفتن اینکه تا آخر سال جاری همچنان به دلیل مشکلات مالی امکان پرداخت مطالبات مزدی کارگران را ندارند، آب پاکی بر روی دست همه ریخت. کارگران نیز اعلام کرده اند که تا وقتی حق خود را نگیرند به تجمعات اعتراضی شان ادامه خواهند داد.

 

- جمعی از معلمان خرید خدمات آموزشی یزد روز ٢٣ دی با تجمع در مقابل استانداری این استان، در اعتراض به خصوصی سازی آموزش،  خواستار روشن شدن تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ دیماه ۱۳۹۷، ١٥ ژانویه ٢٠١٩



 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com