دسیسه های دولت و کارفرما در کشت و صنعت مغان را را خنثی کنیم!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
January 14, 2019

اطلاعیه شماره 3 کمیته آذربایجان

دسیسه های دولت و کارفرما در کشت و صنعت مغان را را خنثی کنیم!

اعتصاب و اعتراض تنها راه عقب راندن کارفرما و دولت  است!

در اطلاعیه قبلی گفتیم که با تحویل کشت و صنعت مغان به یکی از آقازاده های حکومت اسلامی به نام یونس ژائله تحت نام خصوصی سازی، تعرض بیشتری به معیشت و حقوق کارگران کشت و صنعت مغان تدارک دیده میشود. همانطور که در سایر واگذاریها تحت نام خصوصی سازیها مثل کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز تجربه شده است.

بعد از  واگذاری کشت و صنعت مغان، کارگران و مردم پارس آباد که به حق نگران بیکار شدن بیشتر و بدتر شدن وضعیتشان هستند، چندین بار دست به تجمع اعتراضی زدند.

با اعتراض کارگران و مردم شهر، فورا مقامات حکومتی از استاندار و فرماندار گرفته تا نمایندگان قدیم و جدید مجلس اسلامی و  دادستان و امام جمعه و نوچه های کارفرمای جدید دست در دست هم دادند، به انواع توطئه ها و دسیسه ها متوسل شدند تا کارگران را ساکت کنند، به خانه هایشان بفرستند و با خیال راحت برنامه هایشان برای به فلاکت بیشتر کشیدن کارگران را دنبال کنند. 
•فرماندار در محل اعتراض حاضر شد و وعده های توخالی داد! همان کاری که در همه اعتصابات کارگری انجام میدهند تا کارگران معترض را به خانه بفرستند!
•بخشی از دار و دسته های حکومتی مثل نماینده پارس آباد تظاهر به مخالفت خوانی کردند که مثلا میخواهند در کمیسیون اصل نود مجلس موضوع را دنبال کنند!
•دار و دسته کارفرمای جدید تبلیغات راه انداختند که این کارفرما میخواهد کشت و صنعت را رونق دهد!
•امام جمعه و دار و دسته اش سعی کردند تاراج کشت و صنعت مغان و تعرض به زندگی کارگران را به نارضایتی  "عشایر غیور" تقلیل دهند!
• نیروهای امنتی طرفدار سرمایه دار مثل همیشه کارگران و فعالین کارگری را تهدید کردند!

روشن است که همه این تلاشها و تقلاهایشان برای این بود که جلوی گسترش اعتصاب و اعتراض را بگیرند.

کارگران کشت و صنعت مغان، مردم پارس آباد و منطقه!

تجربه چند دهه گذشته به خوبی نشان میدهد که حکومت اسلامی به نام خصوصی سازی کارخانه ها، محصول کار و زحمت کارگران را به آقازاده هایش منتقل میکند؛ کارفرماهای جدید به نام شرکت میلیونها دلار وام میگیرند و بالا میکشند؛ تعداد زیادی از کارگران را اخراج میکنند؛ و بالاخره زمین و ماشین آلات و امکانات شرکتها را به حراج میگذارند و از این طریق پول پارو میکنند. در کشت و صنعت مغان هم دقیقا همین اتفاق دارد میافتد.

کارگران کشت و صنعت مغان هشیار باشید!

به وعده های دروغ مقامات حکومت اعتماد نکنید. آنها میخواهند شما به جای اعتصاب در کارخانه و اعتراض در شهر، در خانه هایتان بمانید تا با خیال راحت محصول یک عمر رنج و زحمت شما و پدران و مادرانتان تاراج کنند و از این طریق ثروتهای نجومی بالا بشکند.

شما تجربه مبارزات باشکوه و قدرتمند کارگران هفت تپه و فولاد اهواز را دارید که چطور همزمان با اعتصاب به خیابان های شهر آمدند، مردم را مطلع کردند، خانواده هایشان را در اعتراض بحقشان دخیل کردند، و بالاخره همبستگی مردم شهر و همبستگی مردم در سطح کشور و حتی جهان را به مبارزه خود جلب کردند.

تجربه خصوصی سازیهای دیگر مثل کشت و صنعت هفت تپه و فولاد اهواز نشان داده است که اگر از همان اول کارگران مقاومت کنند، اعتصاب کنند، اعتراض کنند، از خانواده های خودشان و از مردم شهر حمایت بگیرند، همبستگی کارگران و مردم در ایران و جهان را جلب کنند، و هر چقدر این اعتراضات را با تعداد بیشتری پیش ببرند همانقدر بیشتر میتوانند خواسته هایشان را به دولت تحمیل کنند.

فعالین کارگری کشت و صنعت مغان!

شما میتوانید نقش بسیار مهمی در دامن زدن به یک اعتراض قدرتمند علیه این تعرض به معیشت کارگران ایفا کنید. قبل از اینکه دیر شود، در مقابل دسیسه های کارفرمای جدید و مقامات دولتی حامیش بایستید و آنها را خنثی کنید.
•هر چه وسیعتر توطئه ها و دسیسه های کارفرما و حامیان حکومتیش را در میان کارگران و مردم افشا کنید.
•از طریق رسانه های اجتماعی مثل تلگرام و از طریق ویدیو کلیپها منظما این توطئه ها را با کارگران و مردم پارس آباد و منطقه و کارگران و مردم در سطح ایران و جهان در میان بگذارید.
•خواسته هایتان را روشن کنید و در اعتصابات و اعتراضاتتان علنا اعلام کنید.
•اعلام کنید که خصوصی سازی کشت و صنعت مغان باید متوقف شود.
•اعلام کنید که چه خصوصی و چه دولتی، خود شما کارگران میتوانید و باید اداره کارخانه را به عهده بگیرید.

فقط و فقط مبارزه متحد شما کارگران کشت و صنعت مغان، همبستگی مردم منطقه، همبستگی کارگران و مردم شریف در ایران و کشورهای دیگر میتواند دست کارفرما و حکومت اسلامی را از زندگی شما کوتاه کند.

اعتصاب و اعتراض تنها راه عقب راندن کارفرما و دولت حامیش است!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

23 دی 1397 – 13 ژانویه 2019


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com