کارگران فولاد اهواز خواهان آزادی بدون قیدو شرط همکاران خود هستند

حزب كمونيست كارگرى ايران
January 13, 2019


کارگران  فولاد اهواز خواهان آزادی بدون قیدو شرط همکاران خود هستند

 

امروز بیست و دوم دی ماه خانواده های ٤ کارگر زندانی گروه ملی فولاد اهواز بهمراه تعدادی از کارگران این کارخانه با تجمع در مقابل دادگاه جمهوری اسلامی پیگیر وضعیت این کارگران شدند. اسامی کارگرانی که هنوز در زندانند عبارت است از طارق خلفی، محمدرضا نعمت پور، بهزاد علیخانی و کریم سیاحی. خانواده های این کارگران بطور منظم تجمع و اعتراض کرده اند و پاسخی دریافت نکرده اند.  در بیانیه خبری ای که در این مورد در کانال تلگرامی کارگران فولاد اهواز منتشر شده این کارگران ضمن اعلام قدردانی از کارزار برای آزادی کارگران زندانی به ابتکار اتحادیه آزاد، از مردم اهواز، کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و بخش های مختلف مردم در سراسر کشور خواسته اند که تا آزادی بدون قید و شرط تمامی بازداشت شدگان و پاسخگویی به مطالباتشان، از اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد حمایت و پشتیبانی کنند. در این بیانیه بر خواست داشتن یک زندگی انسانی و به رسمیت شناختن حقوق اولیه ای چون برپایی مجمع عمومی و داشتن یک تشکل مستقل کارگری تاکید شده است. کارگران فولاد اهواز در این بیانه خبری همچنین بر خواستهایی چون پایان دادن به فضای امنیتی ایجاد شده در محیط کار و تولید، خاتمه دادن به پرونده سازی های امنیتی برای کارگران و سرکوب زندان کارگران تاکید کرده اند. کارگران فولاد اهواز در بیانیه خبری خود چنین اعلام کرده اند "ما همچنان در مبارزه با فساد ، تبعیض ، بی عدالتی و غارت ثروت های کشور در صف اول باقی خواهیم ماند و برای دفاع از معیشت و زندگی رو به نابودی و سفره غارت شده خود هیچ مانعی نمیتواند سد راه مان باشد". این کارگران در پایان نسبت به ادامه بازداشت همکارانشان هشدار داده و مسئولیت آنرا مستیما متوجه مدیریت شرکت، استاندار خوزستان و دادستان اهواز دانسنته اند.

 

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از خواستها و مبارزات کارگران گروه ملی فولاد اهواز  بر ادامه همبستگی ها با مبارزات این کارگران و آزادی فوری و بدون قید و شرط کارگران بازداشتی تاکید دارد.

 

 پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٢ دیماه ۱۳۹۷، ١٢ ژانویه ٢٠١٩

اخباری از اعتراضات کارگری علیه دستمزدهای پرداخت نشده در ٢٢ دی ماه

 

 - کارگران پسماند و خدمات شهری شهرداری چوبئده از توابع آبادان به دلیل پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و ٦ ماه مزایا دست از کار کشیدند و در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

 

- در این روز رانندگان اخراجی شرکت حمل و نقل آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان مقابل ساختمان مدیریت این شرکت در تهران تجمع کردند.  بنا بر خبرها حدود ۸۰ تا ۹۰ راننده این شرکت که از سال ٩١ به بهانه اتمام قرارداد اخراج شدند، هنوز مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند. شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مالک عمده سهام شرکت حمل و نقل آبادان است. به گفته رانندگان، هیچ یک از آنان قرارداد قانونی که در آن میزان دستمزد و مزایا به صورت مشخص نوشته شده باشد، امضاء نکرده اند. این رانندگان در دوره ۲۰ تا ۲۵ سال اشتغال خود تنها حق ماموریت دریافت کرده‌اند. رانندگان شرکت حمل و نقل آبادان پیش از این نیز با تجمع مقابل اداره کار تهران خواستار پرداخت مطالبات مزدی و رسیدگی به شکایت خود شده بودند. حدود ۳۰۰ راننده قرارداد مشارکتی دارند که از این تعداد حدود ۹۰ نفر از سال ۹۱ تاکنون به مرور اخراج  شده اند.

 

- از ساعت ٩ صبح روز ٢٢ دی ماه کارگران بازنشسته کیان تایر در ادامه پیگیری مطالبه دریافت حق سنوات بازنشستگی خود که از شش سال پیش تا کنون معوق مانده است،  مجددا مقابل وزارت صنایع تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی پس از گذشت دو ساعت و ادامه بهانه تراشی های وزارت صنایع، کارگران با سر دادن شعارهایی به روند کند اجرای خواستشان اعتراض کردند. کارگران شعار میدادند " وعده وعید نمیخواهیم، ما حقمونو میخواهیم "، " مدیر بی لیاقت استعفا " ،" اختلاسها کم بشه  حق ما پرداخت میشه"، "ما منتظر جواب هستیم هیچ جا نمیریم همینجا هستیم".

 

تجمع کارگران در این محل با اعلام خبر حل قطعی مشکل و صدور مجوز پرداخت سنوات ساعت دو بعدازظهر خاتمه یافت و به درخواست نمایندگان تجمع آنها به پارک ورشو در خیابان نجات الهی منتقل گردید. کارگران نهایتا ساعت ٥ بعد از ظهر تصمیم گرفتند با توجه به قول عملی شدن قطعی خواستهایشان به تجمع خود خاتمه دهند .

 

- در همین روز جمعی از کارگران شهرداری آبادان در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه دستمزد خود  مقابل ساختمان مرکزی شهرداری این شهر تجمع کردند.

 

- جمعی از کارگران شهرداری شادگان در اعتراض به معوقات مزدی چند ماهه خود در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.

 

 

حزب کمونیست کارگری ایران

پیش بسوی اعتصابات سراسری

٢٢ دیماه ۱۳۹۷، ١٢ ژانویه ٢٠١٩


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com