اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، اعتراضات معلمان و چند خبر مهم دیگر

حزب كمونيست كارگرى ايران
January 11, 2019

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، اعتراضات معلمان و چند خبر مهم دیگر

 

اعتصاب  کارگران نیشکر هفت تپه

روز ٢٠ دی بخشی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه طبق قرار قبلی که در هجدهم دیماه اعلام کرده بودند، در اعتراض به تعویق پرداخت دو ماه دستمزد و دیگر مطالباشتان دست به اعتصاب زده و مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند. کارفرما در هراس از شروع مجدد اعتصاب در این مجتمع کارگری که امروز مورد توجه همه مردم است، در ساعات پایانی شب گذشته اقدام به  انتشار قراردادهای جدید کاری جهت رويت كارگران کرد.

 

تجمعات اعتراضی معلمان در شهرهای اصفهان، اردبیل، تبریز، یزد و کرمانشاه

روز ٢٠ دیماه معلمان در شهرهای اردبیل، تبریز، یزد و کرمانشاه  در مقابل ادارده آموزش و پرورش تجمع اعتراضی بر پا کرده و پیگیر خواستهایشان شدند. روز نوزدهم دی ماه نیز در اصفهان معلمان تجمع کردند. در این تجمعات معلمان بر سطح نازل حقوقها، بیمه ناکارآمد و محرومیت از درمان رایگان و کاهش دائم قدرت خریدشان اعتراضات خود را اعلام داشتند. بر روی بنرهای اعتراضی معلمان خواستهایی چون افزایش حقوق به بالای خط فقر ٦ میلیونی، تحصیل رایگان برای همه کودکان، درمان رایگان برای همه و آزادی معلمان زندانی می درخشید. در کرمانشاه معلمان که دو ماه حقوق نگرفته اند با شعارهای دولت خیانت میکند، مجلس حمایت میکند، یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه، صدای اعتراضشان را بلند کردند. در اصفهان یک موضوع مهم اعتراض معلمان حمله نیروهای انتظامی به تجمع قبلی آنها در ٦ دیماه بود. در این روز نیز نیروی انتظامی بسیاری در محل حاضر شده بود.

 

تجمع اعتراضی کارگران پسماند و خدمات شهری شهرداری چوبئده

روز ٢٠ دی ماه حدود ۴۰ نفر از کارکنان پسماند و خدمات شهری شهرداری چوبنده از توابع آبادان به دلیل پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و ٦ ماه مزایا، برای چندمین روز متوالی مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.

 

تجمع اعتراضی  بازنشستگان کیان تایر در جلوی ساختمان وزارت صنایع

 از ساعت ٩ صبح روز چهارشنبه ۱۹ دی  بازنشستگان کیان تایر در ادامه پیگیریهایشان برای وصول حق سنوات بازنشستگی خود مقابل ساختمان وزارت صنایع در خیابان سمیه کلانتری تجمعی برپا کردند. این کارگران در هفته گذشته در یازدهم دیماه نیز در همین رابطه تجمع داشتند. بنا به گزارشها زیر فشار اعتراضات کارگران چهل روز قبل هفده میلیارد تومان جهت تسویه کامل طلبهای کارگران بازنشسته کیان تایر بابت حق سنواتشان به حساب وزارت صنایع واریز شده است. ولی همچنان کارگران را سر میدوانند و خبری از پرداخت طلبها نیست. در تجمع روز ١٩ دی بازنشستگان بعد از ساعاتی اعتراض در ساعت ٤ بعد از ظهر به سمت خیابان سمیه حرکت کردند و اقدام به نشستن در وسط خیابان سمیه کردند و بدین ترتیب برای دقایقی خیابان بسته سد. کارگران شعار میدادند: "وعده وعید نمیخواهیم ما حقمونو میخواهیم"  و" یه اختلاس کم بشه حق ما پرداخت میشه" و" مدیر بی لیاقت استعفا استعفا" . در خاتمه کارگران با وعده حل مشکلشان تا روز شنبه ٢٢ دیماه، به تجمع خود خاتمه دادند و قرار شد در صورت عدم تحقق پرداخت سنوات مجددا به تجمع خود ادامه دهند . 

 

تجمع اعتراضی کارگران معدن طلای آق ‌دره

روز ۱۹دی کارگران معدن طلای آقدره در شهرستان تکاب در اعتراض به اخراجها دست به تجمع زدند. طی دو ماه گذشته بیش از ٣٢٠ کارگر این معدن از کار اخراج شده اند. به گفته کارگران کارفرما با توجیه فصلی بودن کار، از تمدید قرارداد با آنها خودداری کرده است و این اتفاقی است که تقریبا هر سال تکرار میشود.

 

تجمع اعتراضی نانوایان در شهر طبس

روز ١٦ دی نانوایان در شهر طبس در اعتراض به عدم افزایش دستمزد تجمع کردند.  به گفته این کارگران دستمزد آنان از سال ٩٣ افزایش نیافته و مرتبط دانستن دستمزد آنان به نرخ نان و پیمان های دسته جمعی، باعث شده که دستمزد آنان حتی از همان دستمزد چند بار زیر خط فقر تعیین شده شورایعالی کار کمتر باشد و سطح آن همچنان منجمد بماند. این کارگران به دستمزدهای نازل و زیر خط فقر خود اعتراض دارند و  خواستار افزایش فوری آن هستند.

تجمع اعتراضی کارکنان رسمی شرکت نفت مقابل مجلس اسلامی

روز ١٩ دی کارکنان رسمی شرکت نفت در اعتراض به سطح نازل حقوقها و وضعیت بد معیشتی، گرانی و عدم تحقق وعده‌های مقامات مسئول در مقابل مجلس اسلامی دست به تجمع زدند.

 

  اعتصاب رانندگان ماشین‌آلات فاز ۱۲ پارس جنوبی عسلویه

روز ١٨ دی رانندگان ماشین آلات فاز ١٢ در پارس جنوبی عسلویه در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی خود دست به تجمع زدند.

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ دیماه ۱۳۹۷، ١٠ ژانویه ٢٠١٩


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com