متحدانه و سراسری علیه شکنجه بازداشت شدگان برای اعتراف گیری اعتراض کنیم

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه
January 09, 2019

متحدانه و سراسری علیه شکنجه بازداشت شدگان برای اعتراف گیری اعتراض کنیم

به دنبال انتشار نامه سر گشاده اسماعیل بخشی در مورد شکنجه شدنش هنگام بازداشت توسط بازجویان و شکنجه گران و دعوت از وزیر اطلاعات برای مناظره تلویزیونی و متعاقب آن انتشار یادداشتهای سپیده قلیان در تاید شکنجه اسماعیل بخشی و همچنین شکنجه های جسمی و روحی خود در زمان بازداشت، عوامل امنیتی و شکنجه گران، اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را تهدید به پخش فیلمهایی کرده اند که هنگام اعتراف گیری از این دو نفر گرفته اند.

شکنجه فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی، سیاسی و اجتماعی در طول 40 سال گذشته بی وقفه چه به خاطر اعتراف گیری و پرونده سازی در مورد اعمال ناکرده و چه به خاطر شکستن روحیه اعتراضی و مبارزاتی بازداشت شدگان یکی از اساسی ترین ابزار سرکوب و برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه بوده و همچنان توسط دستگاههای امنیتی و بازجویان و شکنجه گران به کار برده می شود.

نه شکنجه برای فعالین و معترضین به شرایط موجود پدیده نا آشنایی هست و نه تهدیدات و تکنیک های بازجویان و شکنجه گران برای اعتراف گیری به عمل ناکرده.

ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس یکی از فراوان کسانی بود که زیر شکنجه جانباخت و امروز اسماعیل بخشی و سپیده قلیان هستند که تازگی از بازداشت و شکنجه رها شده اند و کیفرخواست خود را علیه شکنجه گرانشان که با شکنجه احتمالا از آنان اعتراف گیری کرده اند، اعلام کرده اند.

سرکوب، بازداشت، شکنجه و زندانی کردن کارگران، معلمان، دانشجویان، زنان و فعالین سیاسی و اجتماعی همواره از جانب تشکلهای کارگری به عنوان ابزاری برای به تمکین واداشتن جامعه در برابر فقر، تبعیض و به بند کشیدن آزادی و عدالت‌خواهی محکوم شده و بر حق آزادی اعتصاب، اعتراض و تشکل و تحزب بخصوص در قطعنامه های اول  «می روز جهانی کارگر» هر سال تاکید داشته اند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه نسبت به شکنجه و اعتراف گیری زیر شکنجه از اسماعیل بخشی و سپیده قلیان به شدت اعتراض می کند و از همه کارگران، معلمان، دانشجویان، زنان برابری طلب و همه تشکلها، سازمانها و احزاب مدافع حقوق انسانی می خواهد نسبت به سرکوب، بازداشت، شکنجه و زندانی نمودن هر کسی به خاطر اعتراض و اعتصاب و داشتن هر عقیده و باور و یا عضویت در هر گروه، تشکل، سازمان و حزب صنفی، سیاسی و اجتماعی اعتراض کرده و خواهان ممنوعیت بازداشت و پرونده سازی علیه فعالین این عرصه ها گردند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

19/10/1397


@anjomanbfk1

www.anjomanbfk.blogfa.com


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com