فراخوان بازنشستگان به تجمع سراسری و اعتراضات معلمان + کارگران فولاد اهواز خواستار آزادی همکاران بازداشتی خود هستند

حزب كمونيست كارگرى ايران
January 02, 2019

فراخوان بازنشستگان به تجمع سراسری و اعتراضات معلمان

 

فراخوان دوباره بازنشستگان به تجمع در مقابل مجلس اسلامی

بازنشستگان بار دیگر برای پیگیری خواستهایشان برای ساعت ده صبح روز ١٢ دیماه به تجمع در مقابل مجلس اسلامی فراخوان داده اند. یک اعتراض آنان عدم تخصیص بودجه به بازنشستگان و زندگی و رفاه آنان است. بازنشستگان همچنین خواهان همترازی حقوق خود با شاغلین بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری هستند. تجمعات قبلی آنان در بیست و هفت آذر ماه در تهران و بدنبال آن در چند شهر دیگر از جمله مشهد، ابهر، تبریز، کرمانشاه با شرکت شمار زیادی از بازنشستگان برگزار شد. شعارهای بازنشستگان در این تجمعات عبارت بودند از "حقوق ما ریالیه..هزینه ها دلاریه"، "فریاد فریاد از این همه بیداد"، "بیمه رایگان حق مسلم ماست"، "حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی"، "اگر ماها نبودیم، تو اون بالا نبودی"، "درمان رایگان حق مسلم ماست"، "تحصیل رایگان حق مسلم فرزندان ماست"، " دولت خیانت می کند ؛ مجلس حمایت میکند"، " دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست"، "معلم. کارگر. اتحاد، اتحاد"، "کارگران فولاد آزاد باید گردند"، " معلم زندانی آزاد باید گردد"، "از اهواز تا تهران، زحمتکشان در زندان" و "بترسید، بترسید ، ما همه با هم هستیم". شعارهای اعتراضی بازنشستگان خواستهای آنها را بروشنی بیان میکند و در عین حال همسرنوشتی طبقاتی همه کارگران و معلمان و کارکنان محروم جامعه را بازتاب میدهد. 

 

کارزار نه به بیمه تکمیلی معلمان

معلمان شاغل و بازنشسته در اعتراض به "بیمه تکمیلی" ناکارآمد کارزاری به راه انداخته اند که تا کنون بیش از ده هزار و سیصد نفر طومار آنرا امضاء کرده اند. "بیمه کارآمد، درمان رایگان است" یک شعار اعتراضی معلمان در تجمعات اعتراضات چند ساله شان است. معلمان خواستار بیمه رایگان برای همه و تحصیل رایگان برای تمام کودکان هستند.

 

سومین روز بازداشت و اعتصاب غذای حمید رحمتی معلم

روز ٨ دی حمید رحمتی از معلمان اصفهان بازداشت شد. نیروهای انتظامی قصد بازداشت او را در روز ششم دیماه در جریان تجمع معلمان شاغل و بازنشسته در اصفهان را داشتند که در آن روز موفق نشده بودند. او در روز نهم دیماه به قصد تحصن در اعتراض به حمله نیروی انتظامی به تجمع اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته در ششم دیماه و دستگیری چند نفر از همکارانش به آموزش و پرورش این شهر رفت و خود را به مامورین نیروی انتظامی معرفی کرد. اما همانجا به اتهام اخلال در نظم بازداشت کردند و برای آزادیش خواهان ٤٠ میلیون وثیقه شدند. در اعتراض به این دستگیری و این نوع باجگیری او دست به اعتصاب غذا زد. اکنون کارزاری در اعتراض به بازداشت وی و طلب وثیقه برای آزادی اش به راه افتاده است. از این کارزار باید وسیعا حمایت کرد. تعرضات حکومت به بهانه های مختلف به شهروندان و باجگیری و اخاذی از آنها تحت نام وثیقه باید متوقف شود.

 

 

پیش بسوی تشکیل شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ دی ٩٧- ١ ژانویه ٢٠١٩


کارگران فولاد اهواز خواستار آزادی بدون قید و شرط همکاران بازداشتی خود هستند

 

صبح روز یازده دیماه جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز با تجمع در مقابل مدیریت شرکت، خواهان آزادی همکاران زندانی خود شدند.در این روز افرادی از جانب مدیریت در تجمع کارگران معترض شرکت کردند و با گستاخی اعلام کردند که این تجمعات باعث تدوام بیشتر حبس کارگران بازداشتی خواهد بود و کوشیدند از تجمع کارگران جلوگیری کنند. اما صد نفر از کارگران به همراه تعدادی از خانواده های هفت کارگر بازداشتی به مقابل دفتر مدیریت شرکت رفتند و خواستار آزادی کارگران بازداشتی شدند.

 

بنا بر خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران بدبنال این تجمع  رئیس حراست تازه منصوب شده شرکت که از کادرهای ارشد سپاه می باشد در محل حاضر شد و با تهدید به بازداشت کارگران توسط نیروهای امنیتی از آنان خواست به تجمع خود پایان دهند. ولی علیرغم این تهدیدات جمعهایی از کارگران به همراه جمعی از خانواده کارگران بازداشتی حاضر به ترک محل نشدند. سرانجام  قائم مقام  مدیر عامل شرکت ناگزیر به حضور در میان تجمع کنندگان شد و با گفتن اینکه امروز با دادستان  اهواز جلسه ای خواهد داشت، اعلام کرد که در جهت آزادی کارگران زندانی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

از سوی دیگر گزارشات حاکی است که  با راه اندازی تولید در دو خط تولیدی شرکت، شامل خط  ٦٣٠ تیر آهن و خط لوله سازی، مقامات و کادرهای  سپاه حضور چشمگیری در کارخانه پیدا کرده و زمزمه واگذاری گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به "قرارگاه خاتم الانبیا" قوت گرفته است. بعلاوه نیروهای امنیتی در محل شرکت حضور چشمگیری دارند و فضای کارخانه بشدت امنیتی شده است. یک موضوع اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراضات قدرتمند سی و هشت روزه شان، مخالفت با واگذاری شرکت به قرار گاه خاتم الانبیاء بوده است. این کارگران خواستار راه اندازی تولید کارخانه و جلوگیری از تعطیلی آن و بیکارسازی ها هستند. اعتراض این کارگران به بساط دزدسالاری حاکم بر کارخانه و به خطر افتادن کار و معیشتشان است. کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراضاتشان بطور واقعی کل بساط دزدسالار حاکم را به چالش کشیده اند و از همین رو یک همبستگی وسیع اجتماعی با مبارزات آنان در سطح جامعه و در جهان شکل گرفت.

 

 حزب کمونیست کارگری بر تقویت اتحاد کارگران از طریق اتکاء به مجمع عمومی شان و ادامه همبستگی ها با مبارزات و خواستهای کارگران گروه فولاد ملی اهواز و برای آزادی بازداشت شدگان آن تاکید دارد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ دی ۱۳٩۷، ١ ژانویه ٢٠١٩


+++

تجمع اعتراضی بازنشستگان مقابل مجلس اسلامی

" حکومت سرمایه دار مفتخور نمیخواهیم"

 

امروز روز یازدهم دیماه یک تجمع اعتراضی بزرگ بازنشستگان در مقابل مجلس اسلامی برپا شد. بازنشستگان بنا به فراخوان از قبل اعلام شده و برای پیگیری خواستهایشان مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند و بر خواستهای خود تاکید کردند. از ساعت ده صبح تجمع شروع شد و هر لحظه بر شمار تجمع کنندگان اضافه میشد. در این تجمع بازنشستگان با شعارهایشان صدای اعتراضشان را علیه فقر، تبعیض، نابرابری، بساط دزد سالار حاکم و سرکوبگریها بلند کرده و مستقیما علیه توحش و بربریت سرمایه داری شعار دادند. برخی شعارهای بازنشستگان عبارت بود از: "دولت سرمایه دار حرف حالیش نمیشه"، "حکومت سرمایه دار مفتخور نمیخوایم"، "ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه"، "برای رفع تبعیض ما همه با هم هستیم"، " بازنشسته به پا خیز علیه ظلم و تبعیض"، "تورم، گرانی، جواب بده روحانی"، "دولت خیانت میکند، مجلس حمایت میکند"، " اسلامو پله کردن، مردمو ذله کردن"، "حقوقهای نجومی فلاکت عمومی"، "حکومت فقر و دزد و چپاول نمیخوایم نمیخوایم"، " بازنشسته به پا خیز علیه ظلم و تبعیض". بازنشستگان همچنین با شعارهای "نه تهدید نه زندان دیگه فایده نداره"، "حکومت سرکوب زندان شلاق نمیخوایم"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، " معلم زندانی، آزاد باید گردد"، " معیشت منزلت سلامت حق مسلم ماست"، "فریاد فریاد از این همه بیداد"، "مجلس به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی" کل بساط سرکوب و جنایت و قوانین جزای اسلامی را به چالش کشیدند و خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی شدند.

وجه دیگر شعارهای بازنشستگان در این روز تاکید بر اتحاد و همبستگی مبارزاتی بخش های مختلف جامعه بود. بازنشستگان از جمله شعار میدادند:"کارگر، معلم، دانشجو، اتحاد، اتحاد"، "تنها راه رهایی، اتحاد، اتحاد"

بازنشستگان همچنین با شعار تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشیینم بر تداوم اعتراضاتشان تا تحقق خواستهای خود تاکید کردند.

 

یکی از لحظات پرشور این تجمع هنگامی بود که نیروی انتظامی قصد بازداشت جوانی را داشت و جمعیت یکصدا فریاد میزد:" پلیس برو دزد را بگیر" و مانع دستگیر وی شدند.در بیانیه ای به مناسبت این تجمع بازنشستگان برخواستهایی چون افزایش سطح حقوقها به میزان بالاتر از خط فقر اعلام شده و متناسب با هزینه زندگی استاندارد امروزی جهانی، اختصاص بودجه لازم جهت تضمین یک زندگی مناسب برای بازنشستگان، توقف تعرض به منابع و امکانات صندوق های بازنشستگی و پرداخت خسارت بابت پولهای خارج شده از این صندوق ها و استرداد بدهی های دولت به این صندوق،  لغو بیمه های تکمیلی وبرقراری بیمه کارآمد و رایگان، توقف سیاست و برنامه های خصوصی سازی درعرصه های تولید ، آموزش ، بهداشت و درمان وخدمات عمومی، توقف روند پرونده سازی و پیگردهای قضایی و امنیتی برای فعالین اجتماعی و آزادی فوری وبی قید وشرط فعالینی که در بند هستند و به رسمیت شناختن حق ایجاد تشکل های مستقل بازنشستگان تاکید گذاشته بودند.

 

همزمان در مشهد نیز  بازنشستگان کشوری در اعتراض به پاسخ نگرفتن به مطالبات شان در  در خیابان آبکوه جنب پمپ بنزین تجمع داشتند و بر خواستهای مشابهی تاکید کردند.  

 

از خواستها و اعتراضات بازنشستگان فعالانه حمایت کنیم و صدای بازنشستگان را همه جا بازتاب دهیم.


پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ دی ۱۳٩۷، ١ ژانویه ٢٠١٩



 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com