علیه دستگیری ها در شهرهای کردستان مقابله کنیم

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
January 02, 2019

علیه دستگیری ها در شهرهای کردستان مقابله کنیم

طبق گزارشهای منتشر شده، شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٧، شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج، فعال کارگری خلیل کریمی را بدلیل شرکت در “مراسم روز جهانی کارگر” و  همچنین “حمایت از کمپین نه به اعدام رامین حسین پناهی” به یک سال حبس تعزیری محکوم و این حکم را رسما به وی ابلاغ کرد.
چهار فعال کارگری آرام محمدی، شاهو صادقی،‌ مهرداد صبوری و امید احمدی معرفی که دلیل برگزاری مراسم روز جهانی کارگر سال ١٣٩٥ در شهر کامیاران روانه زندان این شهر شدند.   مهرداد صبوری و امید احمدی هر کدام به یک سال زندان تعزیری محکوم شده‌اند و  شاهو صادقی و آرام محمدی هر یک به ٩١ روز حبس محکوم شده‌اند.
دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی، دو فعال زن که همراه با چهار فعال دیگر ١٢ مهر ٩٥ در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج با حکم یک سال حبس مواجه شده‌بودند، پس از صدور حکم تجدیدنظر به سه روز زندان محکوم شدند.
طی روزهای گذشته، ماموران امنیتی با یورش به منزل و یا محل کسب مردم ٩ نفر در شهرهای بوکان، بانه، سرپل ذهاب، ایلام و پیرانشهر، را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.
در ١ دی ماه،  “سعید خاکی”  در محل کسب خود در منطقه امیرآباد شهرستان بوکان، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. ٢٩ آذر “عثمان فرجی” در بانه،  ٢٨ آذر، “صابر خوشایند” ساکن روستای “رمک” از توابع سرپل ذهاب، ٢ دی‌ماه  "امیر برکتی" ساکن ایلام،  در اواخر آذرماه، چهار نفر با اتهام «همکاری با یکی از احزاب مخالف حکومت» در شهر پیرانشهر، ٢ دی ماه "جهانگیر محمودی"  از  نودشه از سوی نهادهای انتظامی و  اداره اطلاعات  بازداشت شده‌اند.
 
مردم مبارز
حکومت جنایتکار اسلامی با دستگیری فعالین زنان،  کارگری و اجتماعی و با امنیتی و نظامی کردن شهرهای کردستان، عمق وحشت و ترس خود از اعتراضات شما را به نمایش گذاشته است. نهادهای حکومتی تظاهراتهای توده ای و با شکوه شما در شهر مریوان، سنندج، بانه، سقز، جوانرودو ... ، تجربه کرده اند.
حکومت اسلامی تنفر عمیق و نارضایتی توده ای مردم کردستان را طی ٤ دهه گذشته تجربه کرده است. حکومت اسلامی از ترس فرپاشی و جارو کردن نیروهای امنیتی و اداری اش توسط مردم کردستان، دست به میلیتاریزم و امنیتی کردن فضای سیاسی ــ اعتراضی مردم زده است. امنیتی کردن شهرها و دستگیری های اخیر نشانه ترس حکومت جنایتکار اسلامی از شما مردم مبارز و انقلابی است. با همفکری با اتخاذ اقدامات عملی فضای امنیتی نیروهای مزدور حکومت اسلامی را میتوان و باید خنثی کرد. در محلات امکان برپایی اعتراض و تجمع را سازماندهی کنید. محلات را به کانون های اعتراض و تجمع تبدیل نمایید.
مردم کردستان، تجارب با ارزش و قابل اتکایی در مبارزه علیه حکومت اسلامی دارند. شما تظاهرات و اعتراضات کوبنده با شرکت چند هزار نفر را  تجربه و به نمایش گذاشته اید ، مردم با قدرت تمام و تمام قد علیه حاکمان اسلامی ایستادند. با اتحاد و همفکری و با اتکا به تجارب مبارزاتی میتوانید فضای امنیتی حکومت اسلامی را خنثی کنید!
با برپایی تجمع و راه پیمایی نباید اجازه داد دستگیری ها ادامه داشته باشد و خواهان آزادی فوری دستگیرشدگان شوید.
 
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
١١ دی ١٣٩٧
١ ژانویه  ٢٠١٩



 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com