در اعتراض به بازداشت جعفر عظیم زاده وسیعا به میدان بیاییم

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه
January 30, 2019

در اعتراض به بازداشت جعفر عظیم زاده وسیعا به میدان بیاییم

امروز جعفر عظیم زاده دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط مامورین کلانتری 11 فردیس کرج بازداشت شد.

جعفر عظیم زاده که به خاطر فعالیت های کارگری به 6 سال زندان محکوم شده و مدت 7 ماه از مدت محکومیت خود را در زندان اوین گذرانده بود، به دنبال کمپین گسترده ای در حمایت از اعتصاب غذای او و اسماعیل عبدی در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت های صنفی، بعد از 63 روز اعتصاب آزاد شد.

جعفر بعد از آزادیش همچنان بی وقفه به فعالیت خود در دفاع از منافع کارگران ادامه داد و ادامه فعالیت وی برای دستگاههای سرکوبگر قضایی، امنیتی و انتظامی غیر قابل تحمل شده بود و به همین خاطر اقدام به بازداشتش کردند.

دستگاههای سرکوبگر درست تشخیص داده اند که در شرایط ملتهب و اعتراضی جامعه، بخصوص در جریان بودن اموج گسترده و هر روزه اعتصابات و اعتراضات کارگری که با دیگر بخشهای معترض از جمله معلمان، بازنشستگان و دانشجویان عجین و همبسته شده است، نقش کسانی مانند جعفر عظیم زاده می تواند تعیین کننده باشد و چاره گذر از بن بست خود را در بازداشت این افراد می بینند.

اما فضای جوشان جامعه داغتر و سوزانتر از آن است که سرکوبگران تصور کرده اند بتوانند با این تقلاها به سلامت از میانش بگذرند و راه برون رفت برای خود بگشایند.

 کارگران، معلمان، بازنشستگان و دانشجویان و دیگر بخش های معترض جامعه بخصوص طی یک سال گذشته بارها با در حلقه حمایت قرار دادن رهبران و دلسوزان خود ثابت کرده اند که هزینه هر بازداشت برای سرکوبگران بسیار سنگین خواهد بود و مطمئناً در ازای بازداشت جعفر عظیم زاده نیز با به راه انداختن اعتراضات گسترده و سراسری   هزینه هنگفتی تحمیل خواهند کرد.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه از همه کارگران، معلمان، دانشجویان، بازنشستگان و همه مردم به تنگ آمده از فقر و گرانی و بیکاری و از همه تشکلها، نهادها، سازمانها و احزاب کارگری و مدافع حقوق انسانی در داخل و در سراسر دنیا می خواهد با تمام توان نسبت به بازداشت فعالین کارگری بخصوص جعفر عظیم زاده اعتراض کرده و به میدان بیایند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

9/11/1397

@anjomanbfk


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com