بازداشت اعضای کانون نویسندگان محکوم است + دستگیری اعضای تحریریه نشریه گام را محکوم میکنیم

حزب كمونيست كارگرى ايران
January 25, 2019


بازداشت اعضای کانون نویسندگان محکوم است

 

کانون نویسندگان ایران طی بیانیه ای در روز 2 بهمن 97 اعلام کرد که کیوان باژن و رضا خندان (مهابادی)، اعضای هیات مدیره، و همچنین بکتاش آبتین یکی از بازرسسان این کانون بازداشت و روانه زندان اوین شده اند. بازداشت اعضای کانون نویسندگان در پی حضور در دادگاه و حکم قاضی مقیسه دائر بر افزایش قرار وثیقه این افراد به مبلغ یک میلیارد تومان که توان پرداخت آنرا نداشتند، صورت گرفته است. جمهوری اسلامی از چند سال قبل کوشیده است برای دست اندرکاران کانون نویسندگان پرونده سازی کند و اکنون اتهاماتی نظیر "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی" و "تشویق بانوان کشور به فساد و فحشا" را به این سه نفر وارد کرده است. اخیرا هفتصد نفر از نویسندگان و روزنامه نگاران و فعالان عرصه های مختلف به این پرونده سازی اعتراض کرده و خواهان رفع هرگونه اتهام و محدودیتی بر اعضای کانون نویسندگان شده بودند.

 

حزب کمونیست کارگری بازداشت فعالین کانون نویسندگان را قویا محکوم میکند و خواهان آزادی فوری و بی قید شرط این عزیزان و همه زندانیان سیاسی است. جمهوری اسلامی در منگنه اعتراض و خشم کارگران، معلمان، دانشجویان، زنان و همه مردم آزادیخواه قرار گرفته و وحشت زده میکوشد تا برای هرکسی پرونده امنیتی درست کند تا مگر با تهدید و زندان و شکنجه و سرکوب اوضاع را آرام کند. اما رژیم منحوس اسلامی و ضد بشری تنها گور خود را عمیق تر میکند. چنانکه در مورد دستگیری اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و سایر دستگیر شدگان دیدیم که موج عظیمی از اعتراض علیه رژیم و جنایاتش و حمایت از همه عزیزان در بند به راه افتاد. دستگیری اعضای کانون نویسندگان تنها عزم ما و همه مردم را برای مبارزه برای آزادی بی قید شرط همه زندانیان سیاسی و رهایی از شر جمهوری اسلامی راسخ تر میکند.

 

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

زنده باد آزادی بی قید و شرط بیان!

سرنگون باد جمهوری اسلامی!

 

حزب کمونیست کارگری

۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹

+++

دستگیری اعضای تحریریه نشریه گام را محکوم میکنیم


 

در روزهای گذشته جمهوری اسلامی سه نفر از اعضای هیئت تحریریه نشریه گام، امیر حسین محمدی فرد، ساناز الهیاری و امیر امیرقلی را دستگیر کرد. این دستگیری ها در ادامه دستگیری اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و سناریوسازی های پوچ و سوخته وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

 

حزب کمونیست کارگری دستگیری اعضای هیئت تحریریه نشریه گام را شدیدا محکوم میکند. اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، علی نجاتی، امیر حسین محمدی فرد، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. رژیم با هیچ طرفندی قادر به جلوگیری از گسترش جنبش های مختلف اعتراضی نیست. این دستگیری ها نیز کمکی به بقای بیشتر حکومت کثیف اسلامی نخواهد کرد.

 

زندانی  سیاسی آزاد باید گردد!

سرنگون باد جمهوری اسلامی

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ بهمن 1397، 2۵ ژانویه 2019

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com