سپیده قلیان باید فورا آزاد گردد

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه
January 20, 2019

سپیده قلیان باید فورا آزاد گردد

امروز 30 دی 97 ماموران امنیتی با یورش به منزل پدری سپیده قلیان، این فعال اجتماعی و کارگری را به همراه برادرش مهدی قلیان بازداشت کردند.

سپیده قلیان در جریان اعتراضات خیابانی کارگران هفت تپه به همراه تعداد زیادی از کارگران معترض و اسماعیل بخشی از رهبران محبوب اعتصاب هفت تپه بازداشت شد، در دوران بازداشت، وی و اسماعیل بخشی و علی نجاتی زیر شکنجه وحشیانه وادار به اعتراف به وابستگی به یکی از احزاب سیاسی (حزب کمونیست کارگری) در مقابل دوربین اداره اطلاعات شده بودند.

این فعال اجتماعی و کارگری بعد از آزادی موقت و به دنبال انتشار کیفرخواست اسماعیل بخشی علیه شکنجه گران، اقدام به افشاگری در مورد شکنجه شدن خودش و اسماعیل بخشی نمود که اقدام وی دستگاه سرکوبگر امنیتی را بر آن داشته است تا به خیال خود با بازداشت مجدد سپیده مهر سکوت بر لب جامعه‌ای بکوبد که به دنبال جسارت های اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و عسل محمدی فریاد دادخواهیش بلند شده است.

اما همچنانکه در این مدت کوتاه عیان گشته است و انسانهای شکنجه شده زیادی به دادخواهی قد علم کرده اند، با بازداشت مجدد سپیده قلیان سیلی از دادخواهی به راه خواهد افتاد و سپیده قلیان، اسماعیل بخشی، علی نجاتی و عسل محمدی را بیشتر از پیش در حلقه حمایت قرار خواهد داد.

سپیده قلیان مجرم نیست و نباید به هیچ اتهامی بازداشت گردد. آنچه که جرم است، دزدیهای هزاران میلیاردی، چپاول سازمان یافته و غارت ثروت عمومی است و عاملان و مرتکبان به این جرائم هستند که باید بازداشت و مجازات گردند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه از همه تشکلها، نهادها، سازمانها و احزاب کارگری و مدافع حقوق انسانی و همه انسانهای آزادیخواه در داخل و در سطح بین‌المللی می خواهد که خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط سپیده قلیان، مهدی قلیان و علی نجاتی و مختومه شدن همه پرونده‌های امنیتی علیه کلیه فعالین کارگری، سیاسی و اجتماعی گردند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

30/10/1397

@anjomanbfk

www.anjomanbfk.blogfa.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com