کریم سیاحی و طارق خلفی از کارگران فولاد اهواز آزاد شدند

حزب كمونيست كارگرى ايران
January 19, 2019

کریم سیاحی و طارق خلفی از کارگران فولاد اهواز آزاد شدند

کارگرن فولاد اهواز طی بیانیه ای بر دیگر خواستهای خود تاکید کردند

 

بنا بر خبر منتشر شده از سوی کارگران فولاد اهواز امروز بیست و نهم دیماه کریم سیاحی و طارق خلفی دو کارگر  باقیمانده در بازداشت از شمار کارگرانی که در جریان اعتراضات قدرتمند این کارگران دستگیر شده بودند، بعد از ٣٤ روز حبس در قبال وثیقه ٢٥٠ میلیونی و در میان استقبال گرم خانواده و جمعهایی از همکارانشان آزاد شدند. آزادی کریم سیاحی و طارق خلفی را به آنها و به همه کارگران فولاد اهواز و خانواده هایشان و به همگان تبریک میگوییم. آزادی این کارگران نتیجه پیگیری های مداوم خانواده ها و کارگران فولاد و یک همستگی وسیع مردمی از سوی مردم شهر اهواز، کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و بخش های مختلف جامعه است. این موفقیت همچنین نتیجه یک کارزار قدرتمند برای آزادی کارگران بازداشتی و حمایت های وسیع اجتماعی در سطح ایران و بین المللی بود. کارگران گروه ملی فولاد اهواز ضمن اعلام خبر آزادی کریم سیاحی و طارق خلفی  قدردانی خود را از این موج همبستگی مردمی و بین المللی اعلام کرده اند. آزادی کارگران بازداشتی فولاد اهواز در قبال وثیقه، یک زورگویی آشکار و نوعی اخاذی و به معنای باز ماندن پرونده امنیتی آنهاست. پروندهای امنیتی تشکیل شده برای کارگران گروه ملی فولاد اهواز باید فورا بسته شود. کارگران گروه ملی فولاد اهواز در بیانیه خبری خود در رابطه با آزادی کریم سیاحی و طارق خلفی بر موفقیت ها و  دستاوردهای مبارزاتی شان تاکید کرده اند و در بخشی از آن چنین آمده است: "بااینحال اعمال سیاستهای فشار، تهدید و ارعاب هرگز مانع از حق طلبی کارگر گروه ملی صنعتی فولاد نگردید و در هر بحرانی که برایمان ایجاد شد این ما کارگران بودیم که در نهایت با پیروزی و سربلندی از آن خارج شدیم. در این رهگذر هراندازه که قدرتمندانه دستاوردی کسب کردیم به همان اندازه از توان و قدرت چپاولگران سفره کارگر کاستیم و در برخی موارد حتی شکست کامل غارتگران را شاهد بودیم". در بخش پایانی این بیانیه با تاکید بر حفظ اتحاد و همبستگی برای پیگیری خواستهای کارگران چنین آمده است "اکنون که همه همکاران ما از اسارت رهایی یافته اند اعلام میداریم:

- باید پرونده های امنیتی تشکیل شده علیه کارگران به سرعت بسته شوند.

- میبایست به پیگرد و احضار کارگران به نهادهای امنیتی و قضایی خاتمه داده شود.

- باید از ادامه ایجاد فضای امنیتی در محیط شرکت خودداری شود.

- تأمین مواد اولیه و تولید کارخانجات باید بی وقفه تداوم داشته باشد.

- پرداخت بموقع و هرماه حقوق و دستمزد میبایست تضمین گردد.

- ما داشتن یک تشکل صنفی و شورایی مستقل و همچنین برپایی منظم و مستمر جلسات مجمع عمومی را حق خود دانسته و ضمانت اجرای آن را خواستاریم.

 

همکاران عزیز و گرامی!

امروز اگر شاهد فعالیت برخی خطوط تولید هستیم؛ امروز اگر اندک مواد اولیه ای تأمین گشته است؛امروز اگر حقوقی پرداخت شده؛اگر امروز روزنه امیدی به آینده و ادامه حیات و بقاء شرکت گشوده شده است تنها و تنها در گرو ایستادگی،اتحاد،یکپارچگی و همصدایی تک تک ما کارگران بوده و هیچ فرد و نهاد و دستگاهی نمیتواند ذره ای از این دستاوردها را مصادره بمطلوب نماید. ما اکنون در حال کسب نتیجه از مبارزه و حضور قدرتمندانه و مستمر خود در اعتراضات هستیم و بیش از هرزمان دیگری قدرت باهم بودن و استقامت را باور کرده ایم. مبارزه ما پایان نیافته است اکنون ما آبدیده تر و آگاه تر از قبل هستیم و میدانیم که هنوز بدخواهان و فرصت طلبان مترصد فرصتی هستند تا اهداف و نیات سودجویانه خود را عملی سازند. گروه ملی صنعتی فولاد ایران متعلق به ما و فرزندان و نسل بعد از ماست. هوشیارانه و آگاهانه؛ با چشمانی باز از همه آنچه که داریم مراقبت و حفاظت خواهیم کرد و پیگیر مطالبات خود خواهیم بود.".

 

حزب کمونیست کارگری آزادی تمامی بازداشت شدگان فولاد اهواز را به عنوان یک موفقیت مهم به این کارگران و به همگان تبریک میگوید و بر خواستهای اعلام شده از سوی کارگران گروه ملی فولاد اهواز در  بیانیه شان تاکید دارد. تحقق این خواستها بدون شک یک پیشروی بزرگ برای این کارگران و کل جنبش کارگری است و ادامه همبستگی ها با کارگارن گروه فولاد اهواز برای تثبیت این پیشروی ها یک ضروری فوری است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراهای کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٩ دیماه ۱۳۹۷، ١٩ ژانویه ٢٠١٩



 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com