آخرین کارگران بازداشتی شرکت فولاد اهواز آزاد شدند

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه
January 19, 2019

آخرین کارگران بازداشتی شرکت فولاد اهواز آزاد شدند

امروز 29 دی 97 کریم سیاحی و طارق خلفی با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی موقتا آزاد شدند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه آزادی رهبران اعتصاب فولاد اهواز را به خانواده، همکاران آنها و همه انسانهایی که برای آزادیشان تلاش کردند، تبریک می گوید.

کارگران قهرمان فولاد اهواز که 38 روز اعتصاب و تظاهرات شکوهمند خود را علیه فساد و چپاول سازمان یافته مدیران شرکت و سهامداران متنفذ در حاکمیت با حمایت گسترده جامعه از کارگران گرفته تا معلمان، دانشجویان، بازنشستگان و مخصوصا همراهی مردم اهواز به پیش بردند، خشم و حس انتقام جویی حاکمان را آنچنان برانگیخت که طی چند شبانه روز با گسیل ماموران امنیتی و انتظامیشان به منازل رهبران اعتصاب، 43 نفر را بازداشت نمودند.

بازداشت وسیع و کم سابقه کارگران فولاد اهواز گرچه باعث پایان موقت اعتصاب 38 روزه گردید، اما به هیچ وجهه باعث پایان مبارزات و اعتراضات آنها نخواهد شد.

هنوز مطالباتی که کارگران فولاد برای تحققشان هفته ها در خیابان ها تظاهرات کردند، متحقق نگشته و علاوه بر آنها خواست رفع تعقیب و مختومه شدن پرونده های تشکیل شده علیه رهبران  اعتصاب و آزادی وثیقه هایی که در ازای آزادی موقت این افراد گرفته شده اند ، به مطالبات قبلیشان اضافه گردیده اند و مطمئناً این پایان کار نخواهد بود.

کارگران فولا حق دارند مجددا دست به اعتصاب و تظاهرات بزنند و بر خلاف تصور سرکوبگران که فکر کرده اند با بگیر و ببند گسترده می توانند این کارگران  که امروز محبوب و مورد حمایت توده ای قرار گرفته اند را از پیگیری خواستهایشان بازدارند، اینبار به یقیقین قدرتمندتر به میدان خواهند آمد.

مطالبات کارگران فولاد اهواز باید فوری متحقق شوند و تمام پرونده های تشکیل شده علیه کارگران بازداشتی مختومه و کلیه وثیقه ها آزاد گردند و ضمن جبران خسارات جسمی، روحی و مالی وارده به آنان در زمان بازداشت، هر گونه تعقیب و تهدید علیه آنها نیز باید متوقف و ممنوع گردد.

زنده باد کارگران قهرمان فولاد

زنده باد رهبران اعتصاب

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

29/10/1397

https://t.me/AnjomanBFK

www.anjomanbfk.blogfa.com


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com