سازمانهای جهانی حقوق بشری در قبال بازداشت شدگان کُرد بی تفاوت نمانند

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
January 19, 2019

سازمانهای جهانی حقوق بشری در قبال بازداشت شدگان کُرد بی تفاوت نمانند


دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان:

سازمان حقوق بشر کُردستان طی بیانیه ای سازمانهای جهانی حقوق بشری؛ از جمله سازمان عفو بین الملل و سازمان دیدبان حقوق بشر و سازمانهای حقوق بشری ایرانی را به واکنش جدی و نیز حمایت مستمر از درخواست آزادی فعالان مدنی و محیط زیستی کُرد فرا خواند. متن بیانیه در پی می آید:

طی دو هفته ی گذشته، تعدادی از شهروندان کُرد از جمله ۱۳ فعال محیط زیست و کنشگر سیاسی و مدنی در کامیاران، سنندج و ارومیه بازداشت و زندانی شده اند.

فرهاد محمدی، آمانج قربانی، فاضل قیطاسی، رضا اسدی، بختیار کمانگر، زانیار ضیمران، برهان ادوائیان، آرام ادوایی و مسعود شمس نژاد از جمله این بازداشت شدگان اند.

گفته می شود دستگیری این افراد به شکلی خشونت آمیز و با ایراد ضرب و شتم شدید بازداشت شدگان و همراه با ایجاد رعب و وحشت و هراس افکنی در میان مردم محل صورت گرفته است.

مطابق روال معمول چهار دهه گذشته دستگاههای امنیتی بازداشت شدگان کُرد را مرتبط با احزاب و گروهها و جریانات اپوزیسیون کُردی اعلام کرده اند. این در حالی است که منابع معتمد محلی فعالیتهای مدنی و محیط زیستی دستگیر شدگان را مورد تائید و تاکید قرار میدهند.

سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان ضمن ابراز تاسف از تداوم و تشدید سرکوب مردم کرد توسط حکومت ایران و برخوردهای امنیتی با فعالان مدنی، سیاسی و محیط زیستی کرد، اینگونه برخوردها را توجیه ناپذیر و سرکوب مردم را محکوم می نماید.

این سازمان هم چنین رفتارهای دوگانه و گزینشی فعالان سیاسی و مدنی و حقوق بشری ایرانی درقبال دستگیری های اخیر در کُردستان و موارد مشابه را نیز غیر قابل قبول و تبعیض آمیز می داند.

سازمان حقوق بشر کُردستان سازمانهای جهانی حقوق بشری از جمله سازمان عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر و نیز سازمانهای مستقل حقوق بشری ایرانی را به حمایت از درخواست آزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان کرد فرا می خواند.

تاریخ: ۲۷ دیماه ۱۳۹۷/ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹

سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com